søndag 7. januar 2024




PRIMULA 

Jeg har vurdert å gå i butikken for å kjøpe primulaer, men med 12 blå er det en form for risikosport som jeg tror jeg vil mislykkes i...  De hadde nok stått med hengende hoder etter noen timer. 
Men i stoffhyllene finnes det endel skatter, og plutselig fant jeg et stoff som minnet om Primulaer, og da var det bare å sette i gang.



Jeg har sydd mange av disse, og jeg har både kosa meg og slitt med å få det til, men i dag så ferdigstilte jeg en som jeg vet er vellykket, og det er litt kjekt da 😊

Mønsteret kommer fra den særdeles dyktige - Annie Down https://www.youtube.com/watch?v=zxNiXewBauI

Jeg har her linket til en av hennes mange utfordringer, og det er akkuret hva den dama gjør!  Hun utfordrer oss, inspirerer oss, - og sist, men ikke minst: Frister oss!  Det er et utall av produkter som hun har fått laget for oss quiltdamene, -og hun vet eksakt hva vi trenger og blir fristet av....  Hvem lar seg ikke friste av glidelås som er litt bredere enn vanlige glidelås?  Da er det jo veldig enkelt å dekke en lukkekant med den, og det har hun tenkt ut!  Likeledes vatten hennes: Den heter Soft and Stable, og det er akkurat hva den er! https://webshop.moss-symaskinsenter.no/produkt/soft-and-stable-18-x-58-by-annies-com/

Dama har skjønt det! Vi liker jo ikke å sy punger og vesker som faller sammen som en liten bylt når den er ferdig.  Soft fortsatt, men den er stabil og holder seg oppreist!  Genialt! I høst var dette vidunderet av ei dame på et stort Quiltetreff på Klekken ved Hønefoss, og det haglet med lovord etter besøket hennes, - og hun var selv veldig fornøyd med noen tidlige førjulsdager i Norge!  Jeg, spør du? Jeg var ikke der. Dessverre. Det er litt av utfordringen i quilteverden dette at det meste av det som skjer foregår i sentrale østlandsstrøk, men noe finnes på nett, og jeg syr selv med flinke damer som klarer å knekke de fleste kodene, så neste helg er det quiltelørdag, og det ser jeg frem til! 




Som det fremgår nokså klart av de neste bildene, så er det flere prosesser man skal gjennom for å sette sammen en pung, og de er egentlig like kjekke alle sammen, men fortsatt syns jeg glidelåset er det vanskeligste...  Jeg valgte denne gangen to glider, og det hadde jeg ikke fikset om jeg ikke fikk hjelp av Bestevennen.  Jeg har alltid ei hånd for lite når jeg skal få gliderene innpå. Noen fester de med hjelp av symaskina, jeg anbefaler Bestevennen 💖



Nå ser jeg at jeg har linket både mønster og vatt til Moss symaskinsenter.  Det er bare en tilfeldighet, men jeg valgte de som hadde lavest pris, og da ble det sånn. Jeg er dessverre ikke sponset av Moss symaskinsenter, men det er kanskje på sin plass å gjøre de oppmerksomme på at jeg reklamerer for de....




 
Da skal jeg ta en liten tur innom andre venner i bloggverden. Plutselig så jeg at det faktisk er noen som er lest noe av det jeg har skrevet, og det var veldig kjekt da  ღ





1 kommentar:

Catarina sa...

Wauu hvor er den bare flot og ja, det holder nok brdre end de levende. 😀