tirsdag 2. januar 2024




BLANKE ARK OG NYE FARVESTIFTER



Vi skriver 2024, - og alt ligger foran oss!  Det lyder magisk i mine ører, så da er det bare å håpe at året vil komme med gode opplevelser, god helse, mange mulighet og et hav av tid 💫




Her har jula kommet på loftet, hverdagen har innhentet oss, og det kjennes riktig ut.  Noen sier det er i det tidligste, men jeg liker det sånn, og det gikk uten de store diskusjonene i år også, så nå må vi si at det er en tradisjon å rydde ut jula første hverdag i det nye året.




Trulte har ett særdeles avslappet forhold til så vel jul som hverdag.  Men nå blåser det så ille her at dagens turer ikke er dagens høydepunkter lengre.  Det er ull og vindsperre som duger på den lille nå, og om hun ikke liker det, så gjør det i alle fall turene litt mer behagelige. Jeg har aldri hørt at Dagsrevyen har oppfordret folk til å kle på hundene sine før, men det skjedde faktisk i dag, og det tror jeg var et veldig godt råd.  Den lille damen bruker mye tid til å kikke ut, og om hun ikke ligger på sofaryggen, så ligger hun gjerne i vinduskarmen.  Ja, det har gått noe blomsterkrukker både for henne og Lady, men noe svinn må vi nok påregne om damen skal fordrive tiden med vindustitting.






Vi nyter fortsatt av det som ble bakt til jul, men i morra tror jeg at det blir satt en brøddeig igjen i Doktorhaven. Det er nokså begrenset hva som minker i kakeboksene om vi to er hjemme alene, men i dag var vi også heldige å få litt hjelp, og besøk i disse dager med fulle kakebokser, fulle frysere og godt tid i ruskeværet er rett så trivelig.
Takk for besøket, og velkommen tilbake 💕


Da gjenstår det vel bare å se om det holder med et fristende eple før kvelden blir til natt... Jeg fikk et fristende tilbud om en nordlys-tur i kveld, men i dette været så bør nok jeg heller sitte inne og varme godstolen enn å stå i ro og jakte nordlys.  Godt vi er fornuftige der begge to 😊
Men takk igjen for tilbudet!  Foto er gøy, men det skal ikke være livsfarlig....



1 kommentar:

Catarina sa...

Skønt billede af Trulte som ser ud til at hygge sig gevaldigt med at kikke ud i kulden 😀
Jeg tager altid julen ned 3. juledag for der er den ligesom slut for mig og hverdagen begynder gen.
Mine sidste julegæster spiste vores sigdste julekager og slik, så nu er det tilbage til en lidt sundere udgave af hverdagen 😀