søndag 6. desember 2015

Ops.... 2.søndag i Advent?

Jeg henger ikke med i dag?
Jeg skal jo begynne og få det travelt nå?
Kakebokser, hvetemel, huskelister, pakker, merkelapper, julekort, enda en huskeliste? (å ja, det var den fra i fjor som jeg selvfølgelig tok vare på?), asaliaen skal vannes, time til stell av hundepels før jul MÅ bestilles, postens frister for innlevering av pakker......




Ja da!  Og her sitter da jeg!
Og kikker på gamle bilder?
Og minnes fine dager på tur med hyggelige mennesker ;-)
Sånn kan det faktisk gå når jeg av en eller annen grunn har tillatt meg å melde meg litt ut denne helga, og jammen var det godt det også!
Det finnes kakebokser (færre enn i fjor), det finnes huskelister (de er definitivt annerledes), men det finnes SÅ mye å gleder seg til - og noe å bekymre seg over,
men akkurat i kveld så trenger jeg faktisk til denne litt rare kveldsstunden med egne tanker og annerledes vinkling på Adventstiden.
I morra er jeg nok på plass igjen,
men det er faktisk godt å finne disse gode friminuttene også,
- og kanskje er det nettopp fordi jeg har blitt ett år eldre siden forrige Advent at jeg trenger de?
Nei da, jeg har alltid trengt de.  Forskjellen er bare at nå er jeg blitt så voksen at jeg faktisk tillater meg det også! Og det gjør SÅ godt ;-)




Så da vil jeg bruke resten av kvelden til å kikke på bilder og kose meg med det.
Denne spennende skyen kom plutselig bare svevende fra ingen steder,
og etter noen få minutter så var den bare helt bort igjen også - for alltid!
Akkurat nå er jeg takknemmelig for at jeg tok meg tid til å ta bilde av den.
Den ser jo litt ut som om vi kunne vente besøk fra en annen planet,
men så vidt meg bekjent, så kan det ingen...




Jeg håper at du også kan tillate deg noen friminutter i Adventstiden,-
kanskje kan du besøke noen som trenger det,
kanskje kan du bare filosofere litt over livet og tillate deg å puste med magen?
Det sies at vi damene ikke er så flinke til akkurat det...

Jeg har fått enda en grunn til å lure på om jeg begynner å bli voksen i kveld:
Jeg har nemlig begynt å like fiken!
Det er helt sikkert ingen sensasjon, og slett ikke noe å skrive om,
men jeg har aldri likt det før, - og nå syns jeg det er godt?
Tenk hvor mye fiken jeg har gått glipp av i årenes løp da!
Mens du tenker på det, så sender jeg deg mine Vakre Tanker ღ
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Malys krok sa...

Du får det sagt! Ja det blir jul med ferre kakebokser også, men det er det lett å glemme...
Nå er det blitt 3. søndag i advent og her er det enda mye igjen, men det blir nok bra etterhvert, vet jeg. Du er så god med de vakre tankene, håper noen av dem når til meg også. Jeg trenger dem virkelig! -Margit-

Odd-Erik sa...

Så kjekt at du er back in business, Kari! 😃 Håper alt står bra til hos dere. Her står karamellpuddingen i ovnen, delphiakaka står i kjøleskapet, og det står to slag julekaker på benken (i tillegg til de to jeg har laga tidligere), så da håper jeg det kvalifiserer som 7 slag... 😉 Jul blir det uansett! Kanskje er det på tide å få sendt ut julebrevet? Jaja, fortsatt litt tid igjen... 😉 Ønsker dere to en riktig god jul! Blir det fullt hus i jula?

Odd-Erik sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.