søndag 31. desember 2023



GODT NYTT ÅR!





Da gjenstår det nesten bare å takke for året som snart er omme. Muligens vemodig, men noe kan det legges lokk på så man kan forsøke og komme seg videre, og noe er det slett ikke så enkelt å bare vrake, men ingen vet hva fremtiden bringer...







Enda er det relativt stille og rolig ute. Trulte har allerede funnet senga, og den dama har et særdeles avsluppet forhold til fyrverkeri - heldigvis. 
Her blir det som i fjor et kommunalt fyrverkeri, og det føles for meg mye tryggere, og så langt virker det som om det demper kuler og krutt på sen ettermiddag/kveld også.  I år hørte jeg ikke en eneste rakett før klokka passerte 19, og til å bo i sentrale strøk, så er det nokså mot normalen.  Det gleder jeg meg over.  Den dagen all bruk av fyrverkeri tar slutt blir en enda bedre dag💫

  



Månen har tittet frem i kveld også, men det er noen skyer på himmelen, så belysningen blir nok fyrverkeri ved midnatt. Nordlysvarselet sier at kp-indexen er 3, så det blir ingen fotokveld i kveld, men det er småsurt ute, så det er greit nok.  Enn så lenge kan jeg vite at klessnorene henger på tørkeplassen og forteller meg at om noen måneder er det igjen tid for å henge tøyet til tørk utendørs.  Det betyr at nå går det i alle fall mot lysere tider! Me like  ღ



Da gjenstår det bare å ønske Godt Nytt År og god vakt til dere som sørger for at samfunnet fungerer i natt også.  Jeg håper øyeleger og akuttvakter får en rolig natt og at brannmenn kan nyte den gode praten og kaffekoppen natta gjennom!


💫


 

1 kommentar:

Catarina sa...

Godt nytår 😊
Sikke en god idé med kommunalt fyrværkeri - så er der nok heller ikke mange der kommer til skade.
Hvor dejligt at jeres lille hund er helt og aldeles ligeglad med fyrværkeriet.