tirsdag 9. januar 2024



Hyggestrikk



Jeg aner ikke om det finnes noe svar på spørsmålet mitt, men jeg har flere ganger lurt på hvor mange Sophie Scarf som ble strikket som julegaver sist jul...  Og så kan man jo lure på hvor mange Sophie Scarf man egentlig trenger?  Det tror jeg er lettere å besvare: Svaret er mange!



Jeg har strikket mange, og jeg har mange.  Dette er strikket i Rauma Garn til en venninne. Kjekt å strikke, og veldig kjekt å gi bort. Det er strikket i Alpaca Silk, og det ble et mykt, lett og lekkert skjerf.



 

Selv fikk jeg to nøster Lang Kashmir i julegave, og det var en kjærkommen gave 💝            Favorittskjerfet mitt mistet jeg dessverre i oktober - lys grått i Kashmir, og jeg tror jeg har savnet det hver dag siden det ble borte.  Nå derimot har jeg igjen verdens herligste grå skjerf, og jeg vet at jeg kommer til å ta godt vare på det for dette er det nydeligste man kan ha rundt halsen!  Trenger du ett tips til noe lettstrikket, så er dette noe jeg virkelig kan anbefale, - og helt ærlig: Alle oppskrifter fra den samme damen er helt fantastiske! Mye jobb, litt store i størrelsen (hun beregner god bevegelsesvidde) og særdeles gjennomtenkt!  Det er vel alt hva man kan ønske av en superdesigner!

Så da takker bloggen og jeg for oppmerksomheten og linker til oppskriften

https://www.petiteknit.com/products/sophie-scarf-06?variant=39839447744567

før vi ønsker god natt!  Sov godt 💫

Ingen kommentarer: