mandag 14. april 2014

Late påskedager



Vi kan dessverre ikke si at været innbyr til de lange turene, så det blir late dager i No1 for tiden.  Påskelabyrinten har fulgt oss nesten hver eneste påske siden den begynte, og vi henger med i år også.  Det forbauser meg forresten at i dag greide vi oss gjennom hele labyrinten....



Som resten av landet har vi også proviantert påskegodter, og jeg skammer meg litt over å si at jeg spiser alt for mye godt fordi det er så billig, men sånn er det dessverre....  Må nok bli noe skjerpings på det området!!!



Vi har også i år plukket lerkgreiner til påsketreet, men for aller første gang siden vi startet med det, så er lerken allerede utsprunget når vi plukket den.  Av den grunn er den allerede henvist fra spisebordet til gangen, men jeg nyser sånn, at i morra må den nok fortsette feiringen av påska ute ved inngangsdøra eller på terrassen.  Jeg tror aldri jeg har opplevd en så tidlig i vår i Romsdalen som i år.



Da takker jeg for dagen, og jeg er klar for enda en kosedag, men noe står på programmet i morra også, og jeg gleder meg allerede nå til å kjenne lukta av lammerullen som skal kokes :)
Jeg blir faktisk mer og mer opphengt i tradisjoner desto eldre jeg blir ღ

1 kommentar:

Unknown sa...

Påskelabyrinten må følges i Casa Randi også og nåde dem som tar kontakt mellom 10 og 11 :P

Været frister ikke til uteliv, men i dag tok jeg faktisk på meg regnkappa og gikk en tur. Men når haglet gjorde vondt i ansiktet, fant jeg veien hjem.

Til lesestoff, musikk og litt TV-titting. Påskesnopen min består av frukt og grønnsaker. Jeg SKAL være standhaftig! Blogglysten er totalt fraværende, men jeg håper noe melder seg i løpet av påska. Mangler ikke bilder etter 5 uker i Spania...

God påske ønskes deg deg og dine!