tirsdag 15. april 2014

Litt av alt-dag :)


Det har blitt litt (for mye) tråkking i dag, men det er vel sånn det skal være like før påske.
Vi gleder oss veldig til å hente Favorittdattera og Svigermors Drøm på flyplassen i morra, og Lady har gått rundt seg selv siden sengen på gjesterommet ble redd opp ღ




Jeg morer meg litt over kontrastene på kjøkkenbenken i dag:
Lammerullen står i press, gryta med potetball er satt til kjøling, og midt oppi dette står en frisk koriander og stråler :)




Noen timer av påska skal brukes til vårrullproduksjon, og med mange hender i arbeide, så er det ganske fort gjort.  Husker fortsatt den ettermiddagen/kvelden jeg laget 150 stk mo plett alene....  Nei, jeg gjør ikke det flere ganger! Promise ღ




Jeg er nokså enkel når det kommer til påskepynt, men jeg har pyntet påsketre i år også. 
Det ble dessverre henvist til bordet ved inngangsdøra, for i år var lerken allerede irrgrønn når jeg plukket den, og det passer fortsatt ikke for meg å bo sammen med den, men den ble rett så dekorativ ute også.  Disse to kyllingene har fulgt oss i alle år, og de er den eneste påskepynten som ble med på flyttelasset sammen med påskeegget fra House Doctor (det ble blogget i går) og alle de rare tingene som vi har brukt mange år på å samle sammen til påsketreet vårt.




To gamle og kjære glass er godt selskap for oss begge i kveld, og for en gangs skyld har vi valgt hver vår farve ღ  Min er grønn og smaker av melon, og den gule som Bestevennen har valgt har så små bokstaver at jeg klarer ikke lese hva som står med så tørre linser som jeg har nå....  Så da takker jeg like godt for oppmerksomheten før jeg stikker og tar av linsene :)

1 kommentar:

Lisbeth Bula sa...

Her tenker jeg folk får god forpleining, lammeruller, vårruller, potetball...! Ikke at VI har lidd noen nød akkurat! Håper påsken har vært snill og strøket deg mykt på kinnet, selv om været der du bor har vært så som så. En fortsatt god 1. Påskedag /søndsgskveld