fredag 27. september 2013

Som dagen er skal din styrke være!

Ja da!
Det startet så greit...
Te og Frokosttv i slagbenken på kjøkkenet etter at Bestevennen hadde gått på jobb.
Husarbeid før byturen med ei god venninde, og vi studerte på Livet i sjø´n som Knutsen og Ludvigsen sang om for lenge siden, det ble shopping og kafebesøk, så ikke annet enn en kosedag som avsluttet i sola på terrassen :)


Men der stoppet liksom kosen da!
Jeg glemte og låse døra du hun gikk, og det var slett ikke mange minuttene jeg var ute på terrassen for å flytte kurva til Lady sånn at hun fikk ligge i sola fortsatt...
Da jeg kom inn igjen stod det en helt fremmed og ubuden mann i gangen!
Og han følte seg nok helt sikkert ikke særlig velkommen,
for jeg tror aldri at jeg har sett noen løpe så fort!



Okei!  Jeg slapp med skrekken.
Mannen er helt sikkert over alle hauger i skrivende stund, og jeg har vel kommet sånn noen lunde til sans og samling igjen.  Men så forbanna, krenket og sint som man blir i sånne situasjoner!
I ettertid har jeg fått vite at det har vært innbrudd i private hjem på stedet i natt, og det forklarer kanskje mitt besøk også, men jeg takler bare ikke tanken på å bli SÅ KRENKET!
Hjemme skal man føle seg trygg, og det er ikke akkurat der jeg er nå, men det går seg vel til denne gangen også, - og ja, jeg har faktisk opplevd dette tidligere, men jeg tror ikke jeg takler en sånn overraskelse enda en gang.....



Byturen endte med nye vintersko.  De er røde, og de er lekre!
Jeg syns jeg fortjente de da, men i ettertid syns jeg at jeg fortjener de enda mere :)
Som du ser, så er det noe på gang i fjellene, men vi har enda ikke hatt kuldegrader,
så jeg nyter vinteren på avstand enn så lenge....
Jeg kan i alle fall ikke klage på utsikten her vi bor nå heller,
og jeg tror jeg kan love dere vakre fjellbilder i fremtiden også :)

Lås døra, kjære venner, og nyt helga!
Vakre tanker fra Kari

7 kommentarer:

Solveig sa...

Ser fram mot flott fjellbilder fra verdens vakreste hjemplass. Kjekt å lese i bloggen din og din fine måter å si ting på. God helg til dere og måtte dere få mange fine dager framover. Varm klem

K@ri sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar Solveig ღ
Godt å være tilbake på bloggen igjen, og nå har jeg vært fra den så lenge at jeg faktisk har savnet den!
Vakre tanker og god helg til deg og alle dine også *

Unni * sa...

Koslig at du er på blogg'ern igjen Kari :)
Jeg leser alltid innleggene dine, men desverre har jeg ikke skjønt før NÅ åssen jeg kan svare!

God helg fra Unni og Kira <3

K@ri sa...

Tusen takk til deg også Unni for positiv kommentar! Det varmer virkelig :)
Vakre tanker til dere alle fra Kari*

Malys krok sa...

Huffda Kari! Ikke artig å få en slik gjest! Skjønner virkelig din reaksjon! Godt han bare sprang sin vei! Takk for din glade hilsen! Fint å se deg på blogg igjen! Du skriver så fin og lett og morsomt!
-Margit-

En rosa fugl sa...

Man skal kunne føle seg trygg i sitt eget hjem og man skal kunne glemme å låse dører uten at fremmede tar seg inn. Du tar fine bilder :)

Ruths datter sa...

Uff da. Sånt besøk er ikke noe særlig å få. Jeg er fæltil å glemme å låse døra. Har ikke skjedd noe enda heldigvis. Håper du føler deg trygg i det nye hjemmet ditt allikevel.Ekkel opplevelse. Det er klart. Nyt søndagen Kari.
Klemz