lørdag 12. januar 2013

Fotolek i kulden :)

Mye forandrer seg med temperaturen, og det er for det meste innevær når gradestokken kryper ned om minus 10, men i går kveld måtte jeg og min kjære Nikon ut på tur :) En trivelig tur, men kort og godt iskaldt. Men for å prøve og få de riktige bildene, så må jeg tåle og fryse litt. Innendørs er det ovnskroken og strikketøyet som gjelder, men stjernehimmelen her hvor det nesten ikke finnes falskt lys som forstyrrer bildet, er bare helt utrolig, og i går kveld tror jeg at jeg fikk sett alle stjernebildene jeg har hørt om, - og enda mange mange mange flere.... Spennende!
Men jeg har også lært at fotografering i mørket er en risikosport, og jeg tror ikke det hadde gått så bra m det prosjektet om det ikke fantes en ledlykt på nøkkelringen min (enkelte ganger må jeg jo LETE for å finne igjen det som Lady gjør fra seg, og der er lykta helt fantastisk). I går reddet den meg fra å falle utfor en skrent og den reddet min kjære Nikon fra å bli plassert så langt utpå kanten at den havnet i avgrunnen ;)

Jeg er ikke helt trofast mot strikketøyet mitt for tiden. Jeg bestilte nemlig noen firkantede strikkepinner for en tid tilbake, og de måtte jeg bare prøve. Jeg trodde faktisk ikke at de skulle være så gode å strikke med, men nysgjerrigheten gjorde at jeg måtte prøve, og jeg vet i alle fall at de blir de som får være med på å strikke strømper fremover. Perfekt! Dessuten har jeg funnet ett litt tynnere ullgarn med nylon i, og denne gangen strikker jeg strømper til meg selv! Jeg tror det er mange år siden jeg har brukt hjemmestrikkede strømper til annet en skiturer og i støvlene, men disse kan jeg faktisk bruke hver enste dag ;) Og da slipper jeg å fryse mere på beina :)

iPaden er for det meste dataredskapet i Mulighetenes Rike, og i dag har jeg kjøpt en stylus. Moret meg over at tre ungdommer i butikken ikke ante hva det var, og jeg og en jevnaldrende mann,som også var kunde, viste det! Nei, den ungdommen du;)

Det kan jo være at ungdommene ikke trenger en stylus, men for meg med mine krøkne hender og fingrer, - ja, den var perfekt!!!

Siden iPaden laster inn bildene på slutten av innlegget, så følger det for enkelhets skyld en forklaring: Du ser en sopp med en ualminnelig vakker farve, du ser kveldsflyet fra Årø på vei til Oslo, plutselig dukker det opp en gammel dame som trenger til nye strømper, og til siste ser du strømpene som jeg håper hun får på beina i løpet av kvelden .... Da skal jeg igjen legge Sukkerjakken i fanget, og den er hva jeg kaller ett skikkelig håndarbeid! Trenger jeg å si at jeg gleder meg?

Jeg håper du også har ett trivelig strikketøy eller ei god bok å legge i fanget om det er hva du ønsker. Jeg har så mange gode bøker på iPaden, at for meg kan det godt være kaldt hele januar, og nå er snekkerne ferdige med arbeidet utendørs i Grandalleen også, så da kan vi nesten si at hele bygget kom under tak uten noe nedbør av betydning! Lykke :) Og at jeg gleder meg til det blir ferdig, se: Det vet du vel allerede!
God helg til dere alle, og jeg håper dere alle har noe enten å glede seg til, eller å glede seg over :)







Ingen kommentarer: