søndag 8. april 2012

Nyte-påske ;-)


Det blir ikke mye tid til blogging når man skal kose seg sånn som vi har gjort, 
men kosen er definitivt viktigere enn selv bloggen i påska, - så derfor!



Vi har nytt familiepåsken til fulle, og i helga har vi vært storfamilie :-)
Jeg tror jeg må si: MEGAKJEKT!!!



Det finnes nok ikke en mere idyllisk plass i påsketiden enn i fjøset sammen med lammene.
Så fredelig og godt, og så godt å få være sammen med mennesker som koser seg sammen med dyrene.



Det er noen år siden jeg brukte tåteflasken til Favorittdattera, men har man først lært det, så glemmer man det nok ikke.  Det er i alle fall idyllisk å sitte med ett lam på fanget, men jeg skjønner at det kan bli stressende med mange kopplam i besetningen.  Det er nok en travlere hverdag enn hva jeg ser som kun stikker innom og nyter idyllen.....



Det er nesten så man får dårlig samvittighet når man nyter påskelammet mens man hører brekingen fra fjøset, men det er livets harde realitet, og det må vi bare leve med.  7 av de siste 8 dagene har vi spist lam, - så nå holder det for en stund, men lammelåret fra i går smeltet på tungen, så jeg skjønner godt at det er manges påskefavoritt :-)  Dessuten har påskefrokostene hatt lammerull som trofast følge, så vi sier vel Bææææ alle og enhver når påska er over :-)



Enn videre har vi kost oss med 5 dager gamle kyllinger som var akkurat så vakre som påskekyllinger skal være.  Ja, de var så vakre at jeg faktisk glemte å ta bilde av de.....
Nå nærmer høytiden seg slutten, men vi skal klare å nyte til hverdagen innhenter oss ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har så utrolig mange flotte bilder Kari, tar du alle sammen selv? Da er du ihvertfall en utrolig flink fotograf, og så kreativ som du er, og nyter de små øyeblikkene, jeg blir så fascinert av alle tingene :)
Er det lov å spørre om du har barn/mann? Og om du bor på en gård så mange søte dyr som du har tatt bilde av? Ser ut som du lever et herlig og innholdsrikt liv ihvertfall :) Skulle gjerne ha vært på besøk der noen dager :)