mandag 3. januar 2011

Tid for planlegging kanskje.....

Er det nå neste års julepresanger skal produseres?
Jeg har tenkt tanken, men jeg er ikke helt der akkurat nå.
Nå vil jeg faktisk ha minst mulig med julen å gjøre,
men ideen er helt sikkert god.
Dette gamle A-magasinet fra 1935 er en herlig kontrast til dagen virkelighet. Mor og far i julegaveproduksjon er nok ikke noe hverdagslig syn lengre, men kanskje ble ungene vel så glade for de gavene som var hjemmelaget som de som kjøpes for ganske så mange kroner i en hektisk adventstid.
Jeg kom til å tenke en episode fra min barndom:
Det var nok like før jul, og jeg hadde ett nært forhold til en av dukkene mine. Den var med i sengen hver eneste kveld, og en sen kveld våknet jeg uten å finne den? Førstehjelp ble tilkalt,-dvs. mamma, og i den trøttheten jeg var, så registrerte jeg nok ikke hva som var grunnen til at dukken var borte, men det ble jeg veldig klar over julekvelden, for ved spisebordet hadde mamma rigget seg til med symaskinen og produserte de lekreste dukkeklærne du kan tenke deg. Gjett om jeg ble glad da de kom for en dag! Men mamma måtte nok finne en dukke som lignet min favoritt for å avslutte jobben, for vi 2 var uadskillelige Lise og jeg ♥
Teppet mitt i Merinoull vokser nok ikke så fort, men jeg har i alle fall produsert ett par sokker i dag, og om jeg virkelig vil, så kan jeg jo gjemme de som neste års julegaver ;-)
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: