tirsdag 22. juni 2010

2 av våre norske orkideer

Selv om sommeren ikke har kommet enda, så blomstrer det meste til riktig tid i år også.
Jeg har store problemer med å gå tur uten å plukke blomster, men nå har det blitt så mange buketter på terrassen at jeg forsøker å begrense meg....

Det kan jo bli for mye av det gode, men siden jeg har lyst å nyte blomsterprakten, så er det å bringe blomstene inn på terrassen den eneste måten å føle at man lever midt i sommeren til tross for dårlig vær.
Vi har frittvoksende orkideer i Norge også, men de bugner nok ikke som i varmere land - og de har faktisk mye høyere luftfuktighet enn vi har - som om det er mulig?

Jeg plukket 3 forskjellige typer i kveld, og det er de tre jeg vet vokser på våre kanter, men det kan godt være at det er flere, men jeg velger å vise dere 2 av de, og det gjør jeg for i alle enkelhet å fortelle at 2 skjønne damer jeg kjenner har blitt borte de siste dagene, og jeg føler at blomstene sier mer om den sorgen de nærmeste gjennomlever enn noe annet.
En kveld det er stjerneklart så er jeg sikker på at jeg får øye på to nye flotte stjerner, og de vil være der for bestandig...
Posted by Picasa

1 kommentar:

Besta sa...

Så trist da Kari. Skal se du oppdager noen nye stjerner som blinker på himmelen.
Flotte orkideer, jeg visste ikke at det vokste sånt her.
Ha en fin St. Hans

klem fra marilyn