tirsdag 5. januar 2010

Nattlige sysler.....


Jeg sover dårlig for tiden, og det er ganske så kjedelig.
Forrige natt stod jeg like gjerne opp igjen. En kopp te foran et sprakende peisbål er jo ikke å forakte, og siden jeg skjønte at det var helt bortkastet å lete etter nattesøvnen, så fant jeg like så godt frem fotoapparatet.
Det gjelder jo å gjøre det beste ut av elendigheten....



Med så lang lukketid som mulig er det utrolig hva man kan fange av lys selv uten å bytte objektiv, og jeg kan nesten ikke tro at bildene er tatt klokka halv tre på natta, og at det er helt mørkt ute.


Siden jeg har BESTEMT at jeg skal sove i natt, så legger jeg ut bildene nå før jeg legger meg.
Da vet jeg jo hvordan det ser ut, og da slipper jeg jo opp for å sjekke det :-)
Det er -12.5 nå, og jeg tror det blir kaldere til natten, så i kveld skal herr Dun, herr Varmelaken og herr Flanell testes sammen med fru Ullsokker, fru Ullteppe og fru Varmeflaske.
Sov godt og drøm søtt og varm hverandre dersom det trengs**
Posted by Picasa

8 kommentarer:

Besta sa...

Nydelige bilder:)
Har tatt sovetablett de 2 siste nettene så nå tror jeg at jeg har kommet tilbake i rytmen igjen. slitsomt så ikke sove.
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

salige lavendel sa...

Håper på god nattesøvn for deg i natt da!! Gøy å leke seg med lukkertid =)

Malys krok sa...

Huset på bildet ditt så ut som et modellhus eller et julehus.
Hører om flere som har søvnproblemer etter jula. Jeg hadde det en natt, siden har jeg sovet godt, heldigvis.
Håper det bedrer seg hos deg også.
Ønsker deg en fin dag! Lady også!
Fra Margit.

oline's skattekammer sa...

Hei, og et riktig godt nytt år, ønskes deg og dine!! Søvnproblemer er ikke noe kjekt, håper det er forbigående. Kjempefint bilde, ønsker meg nytt kamera,ja. Kulda har virkelig kommet til oss nå ja, lite vi får gjort med det, annet enn å , som du nevner, ta i bruk de gode "hjelperne" som finnes. Har heldigvis vedfyring, og mye ved. Godt å krype til sengs med varmeflaske og ei god bok! Men, jeg lengter til våren da!! Ha en fin dag!

Datt sa...

Så koselige bilder! :) Håper du sov bedre i natt!

Rolf sa...

For noen fantastiske bilder! Spesielt hvordan fargene på fjellet kommer frem er imponerende! Men så hjelper det jo en del å ha den utsikten i utgangspunktet :)

K@ri sa...

Rolf:
Ja, det er kjekt å kunne vise frem en utsikten som vi har. Morsomt å eksprimentere litt med lukketid også. Det er ikke så fristende å bevege seg utendørs i denne temperaturen, men vakkert er det i alle fall.
Sender mange vakre tanker til deg og din kjære.
Klem fra K@ri*

Unknown sa...

Nydelige vinterbilder! Men helt ærlig; jeg synes vinter er best på bilder og/eller TV. Er glad det er blitt mildere denne uken. Det var grusomt å komme fra +25-30 til -12 da jeg landet på Årø.

Jeg har også hatt selskap av disse fruene du navngir, men kun den ene herren. Herr Dun klarer jeg meg ikke uten fra september til mai!

Forstår at jeg har litt av et arbeid når jeg skal bla meg tilbake 3-4 uker i bloggen din. Men jeg MÅ ha med meg alt ;-)