mandag 4. januar 2010

Kledd for vinteren.....


Det kan sies mangt og meget om hunder og klær.
Men det kan sies mye om hunder som må dusje 6 ganger i løpet av en dag også,
og i dag var det bare å ta symaskinen fått etter dagens 2. dusjing.
Damen er så tålmodig i dusjen at det byr overhode ikke på problemer,
men jeg er ikke sikker på om det er hva pelsen trenger mest av på denne årstiden.
Jeg syns pelsen hennes oppfører seg som ullvottene gjorde da jeg var lita. Klumpene med sne blir etterhver så store som hønseegg, og det er i alle fall ikke behagelige for henne.



Nå er Lady kledd i dress, og den er nok litt i det største enda, og ikke er hun nyfrisert heller,
men vi har testet den: Og den funker!
Det er jeg glad for akkurat nå :o)
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Malys krok sa...

Heisann! Og godt nyttår til deg og Lady! Så flott at du fikk dressen til! Lady ble jo fin i den og om den er stor, så kan det nok hende at hun blir litt tykkere etterhvert. Tror neppe hun blir så mye høyere. Nå har jeg da omsider svart på det spørsmålet du stilte for lenge siden. Beklager!
Jeg lo forresten godt jeg og da du fortalte om første forsøk! Har bare ikke hatt tid å si det. Ja det er godt å slippe snøklumpene for både hund og eier. Med hensyn til takk og link betyr ikke det noe uansett hva du gjør, og når du nå har lagt ut dette så det er bare å la være. Du har da takket veldig mye allerede. Er bare glad for å være til hjelp, med mønstret. Tenkte en stund på om jeg skulle tilby meg å sy den, men regnet jo med at du klarte det - og da regnet jeg jo rett! Har vært innom deg flere ganger, men ikke hatt tid til å skrive. Fint Juleinnleg husker jeg, og juletrehenting i skogen. Ha det godt! Jeg har nettopp lagt ut et nytt innlegg, har vært en del problemer med bloggen, men fikk hjelp. Innlegget er om FROST! -Margit-

Elin sa...

Hei på dere !
Ja, problemet med snøklumper strir vi med her i gården også, du. I går kom Daisy inn med snøklumper så store som tennisballer !! Hun hadde da vært ute bare en liten tur og bast seg skikkelig i snøen. Brukte en drøy time med føna for å få tint opp snøballene og få henne tørr igjen. Så i dag var det fram med symaskina for å sy om vinterdressen hennes som hadde blitt for liten, samt sy opp beina på regndressen som var for lang i beina. Men den er hel-dekkende og ypperlig til å holde snøklumpene unna. Samtidig ble de hårete potene stusset, så nå tror jeg både hun og jeg er fornøyd !
Psst...ta en titt innom bloggen min, der ligger en Award og venter på deg.
Klem fra oss.

Besta sa...

Godt nytt år:) Skal si Lady var skjønn, dressen var flott.
Året har ikke begynt helt på topp men jeg har tro på at det kommer bedre dager etter denne.
klem fra marilyn

Hulda sa...

Måtte inn og se på Lady og dressen. :) Hun ble jo skikkelig fin i den. Vet godt hva det vil si med snøklumper i pelsen, huff og huff!! :)

Anonym sa...

Kjære Lady og mamma, ble så glad av ditt skøyerblikk i ny dress at jeg måtte sende en hilsen til dere. Dina får ikke rase rundt i snøen, bare gå fint med mamsen etter veien. Mamsen vagler rundt på pigger, hun er ganske farlig.Jeg får potesalve og klarer meg uten ising under beina. Klem fra Dina og mamsen

MonjaHelene sa...

Så søt Lady var i den nye dressen !Utrolig søt hund :)
Håper den dressen beskytter mot snøkulene;)
Klem fra meg

K@ri sa...

Klem til Dina og mammaen hennes herfra også :-)
Jeg vet ikke om jeg tør nærme meg dere siden dere er utrustet med pigger da....
I går kveld fikk vi forresten klipt 3!!!!! klør......
Det er jo bedre enn ingen, men vi har mange igjen.
Vakre tanker fra K@ri*