onsdag 24. juni 2009

Vi nyter det, og vi trenger det!


Etter en liten inspeksjonsrunde, så kan jeg fortelle følgende: Det er på gang!
Solbærene ser ut til å være fornøyde med sommeren så langt,
og jeg mener ganske bestemt at det borger for solbærsyltetøy i år også.
Et fint tilskudd for c-vitaminer til vinteren.

Likeså er eplene i god stand. Det er nok det første året vi kan snakke om eplehøst av betydning. Men man kan jo ikke høste før trærne er i bakken, og de få årene det har tatt før de begynner å bære frukt, ja, det må de ha lov til.


Det blir riktignok ikke mange moreller i no 15 i år, men hva gjøre vel det når det bugner i Mulighetenes Rike :o)


Stikkelsbær blir det i alle fall mye av. Jeg regner med at min far tar seg av en del av høstingen. Han er er bærnyter i særklasse. Og jeg må få lov å kalle han en optimist også. Som 75 åring plantet han frukttrær og bærtrær! Da har du i alle fall planer om å leve en stund til. Nå er han 80, og han har kjøpt traktor for snemåking til vinteren. Det vitner om at han ikke har planer om noen sykehjemsplass med det først. Sånt liker jeg!


Jeg liker også sommeren, og jeg nyter den!
For meg handler det også om å skifte farge sånn som bærene,
men jeg er fornøyd om bare temperaturen en tilstrekkelig høy.
20 pluss er hva jeg trives beste med, og i går ble alle forventningene innfridd. Jeg koser meg i åpne sko og hvite tekstiler når tekstiler er nødvendig, men det meste av dagen surret jeg rundt i shorts og bikinioverdel. Jeg skal kanskje være litt forsiktig i dag, men jeg elsker sommerbrun hud. Stikk ut du også. Det er nok til deg der hvor sola skinner :o)


Posted by Picasa

4 kommentarer:

Datt sa...

Mmmmm, minner meg om alle godsakene vi bruke å finne i min bestemors hage! Sukk...

Ingeborg sa...

Heldig er den som har ei hudtype som blir brun... Men eg nyt sommaren eg også altså, og til hausten stikk eg innom og smakar på syltetøy og saft! ;)

F.D. sa...

men før det kommer du i bryllup!? ;)
har forresten en forespørsel til deg i den forbindelse..

K@ri sa...

Ingeborg: Du er alltid hjertelig velkommen til å stikke innom :o)
Før og etter bær- og frukthøst!
F.D: Deg treffer jeg heldigvis snart! Gleder meg veldig :o)))))