lørdag 13. april 2013

Det våres :-)

Og det er vel stengt talt ikke en eneste dag for tidlig!
Jeg skal ikke plage dere mere med vinteren som har vært, men jeg kan fortelle at den har vart i 6 måneder!  Den har vært iskald med MYE vind, og jeg kan ikke huske en så hard vinter i Romsdalen siden jeg kom hit i 1979....
6 måneder med vinter sier vel med enkel hoderegning at det er igjen 2 måneder til vår. 2 til sommer og 2 til høst før det er igang igjen? Det lyder en smule forvirrende, men der er fint lite jeg kan gjøre med det.  Nå skal det i alle fall nytes!
I dag har blomsterbed no 2 fått gjennomgå!  Det ser litt spøkefullt ut for rosentrærne, men det er lov å håpe.  Det skal mye tæl til for å klare så mye vind, så jeg regner nesten med at noen må skiftes ut, men den tid, den sorg, - og det er vel strengt talt ikke noe jeg skal gjøre så mye med heller.


Ved gjestebrygga fant jeg disse herlighetene i går :-)
Jeg er nok veldig svak for gamle trebåter, og når jeg ser de så faller jeg litt i staver....
Det var den gang de lagde vakre båter det :-)


Vår lille venn Lady har tatt kvelden allerede.
Det er nesten så det er ille og snike seg inn med fotoapparatet, 
men hun sover godt, og hun er så vakker når hun sover også :)
Smelt!  Pelsen er alt for lang, og planene var at den skulle til pers i dag, 
men jeg sovnet i sola på terrassen, og plutselig var det dags for å angripe blomsterbedet,
Lady har fått amnesti til i morra :)


Enda er det endel sne i fjellene, 
men det monner når sola er oppe tidlig og det ikke er kuldegrader nattestid,
så "No går det mot vår med ein einaste gong"
Lykke!


Det går også fremover på byggefronten,
og det gleder meg! Denne kjøkkentegningen er ikke det endelige resultatet,
men den ligner, og jeg tror jeg er helt ferdig med kjøkkenet nå.
19.april er forøvig siste frist til forandringer,
så her fintenkes....


Forrige fredag var dagen for årets første softis,
og hvilken lykke!  Softis er ikke det aller beste jeg vet,
men det er noe med det så sitte ute og nyte den,
så nå er jeg i gang!

Det håper jeg at jeg er med bloggingen også,
og den siste tiden har jeg savnet både bloggen og bloggvennene mine,
så jeg håper jeg er her for å bli fremover :)

Med denne ønsker jeg alle som titter innom ei riktig god helg!
Måtte den bli vårlig, vakker og varm!

Min inneholder nok en tur til Mulighetenes Rike i morra med noe jordisk gods som skal få leve videre der, og dersom det ikke blir noe særlig nedbør, så kan jeg jo drømme om overskudd for enda ett blomsterbed....  Det hadde vært toppers det :)

2 kommentarer:

Hulda sa...

Så søt Lady er der hun ligger trygt og godt og sover. :)

Unknown sa...

Enig med deg; det er på tide at det våres. I dag har det jo vært en aldeles nydelig temperatur og regnskuren for litt siden gjør sikkert godt. Kanskje kombinasjonen regn og god temperatur setter fart på snøsmeltingen.

Vi går i alle fall en deilig tid i møte og jeg forstår at du har fullt opp å gjøre. Kjøkkenet ser ut til å bli lekkert. Sikkert tidkrevende, men veldig artig å holde på med dette.

Ønsker deg en fin uke!