mandag 6. august 2012

Noe for enhver smak :-)



Lady har i dag vært i badekaret, hun er fønet og børstet og klipt,
og når jeg ser på bildet fra i går, så er jeg ikke lenger så sikker på at det var så nødvendig,
men nå er det gjort, og den ungen damen lukter fantastisk, hun er kritthvit, og hun er deilig ღ


Moreller er også deilig, men i går så tror jeg både jeg og Bestevennen fikk nok...
De er kommet på glass, og de skal glede oss gjennom vinteren, og selv om jeg ikke akkurat gleder meg til vinter, så gjør det godt med noen vinterforsyninger som smaker sommer.


I går kom det stråmønstrede serviset til Mulighetenes Rike,
og det var bare så trivelig å sette det på plass i det gamle skapet :-)
Jeg tror faktisk at skapet og det servicet er skap for hverandre....


Det er nok ingen hemmelighet at vi skal flytte til våren.
En sentral firemannsbolig skal stå innflyttingsklar vår/sommer 2013,
og nå tror jeg vi er kommet så langt at vi gleder oss....
Det er en drastisk beslutning å ta,
men vi er nokså enige om at vi ikke kan gå rundt som vaktmestere i eget liv lengre,
og om vi fristes til hagearbeid, tungarbeid og utvendig vedlikehold, 
så har vi fortsatt Mulighetenes Rike.
Der blir vi aldri arbeidsløse!
I vårt nye hjem får vi ta ansvar for det innvendige,
men der stopper det også, 
og akkurat nå lyder det magisk!

Men: I No15 har vi så det holder herfra og tilbake igjen, og vi har en lang vei å gå før vi sitter igjen med det som skal være med på flyttelasset, men vi er i gang, og det er det som teller!
Nå skal jeg planlegge kjøkken for fremtiden, og jeg skal ikke ha skap så fulle at jeg er redd de faller fra veggen, så her må tenkes.....  Fordelen med det er at det kan gjøres i sittende stilling, og det er hva jeg har tenkt å gjøre resten av kvelden :-)
Nyt kvelden du også!

5 kommentarer:

Hulda sa...

Ja, de er herlige, hundene, når de er nybada. Lady er kjempefin! :) Lykke til med flytting.

K@ri sa...

Hulda: Det er nå lenge til flyttingen da, men jeg trenger vel heller lykke til med sorteringen av alle våre eiendeler :-)
Vakre tanker fra K@ri*

Malys krok sa...

Overraskelse for meg at dere skal flytte fra nr15, men er jo mange som velger en slik løsning.Noen ganger er det helt nødvendig! Blir det der i nærheten deres nye bopel blir?
Blir kanskje en vanskelig jobb å finne ut hva som skal være med dere videre, men dere finner nok ut av det, tenker jeg!
At en samler på altfor mye er sikkert! du skulle sett det lasset Kjersti kjørte bort med etter garasjerydding!! Får kanskje se det en gang...

Vakkert sevise i det fine skapet!
Flott sted dere har der i det du kaller for Mulighetenes Rike!

Lady er så fin der hun sitter!
De blir jo så deilige etter et bad, men fine også før..
Ha deg godt! Hils til Arne og Lady! Ønsker god tur til dere alle! -Margit-

Spirea sa...

Hei :) Har vært innom bloggen din,og da liker jeg å legge igjen et lite spor :) fin-fin blogg syns jeg - og det var da en nydelig liten pelsvenn du har der, da ;) Også likte jeg det fine skapet ditt så godt. Jeg håper du har en god sommer :) klem

Lisbeth Bula sa...

Søte lille Lady!
Skapet med serviset var nydelig.
Flytting er en sjau i seg selv- godt du har tid til fintenkning en stund!!