mandag 30. juli 2012

Jeg blogger orange :D



Det er slett ikke hverdagslig at jeg bruker den farven,
men akkurat nå ble det sånn bare.
Enda en "tom peng pung" har sett dagens lys i No15,
og denne går kanskje på lager?
Det har ikke de 2 foregående gjort,
men skal det bli noe lager, så må jeg vel slutte å gi de bort?
Skjønt: Det er ikke noe som er så kjekt som å gjøre noen glad da :-)




I går ble Mulighetenes Rike omdøpt til Morellenes Rike :-)
Så kjekt når det slår til innimellom.
Vi slåss som vanlig med fuglene,
men sånn er det bare, og toppen når vi ikke uansett,
så kanskje det er nok for oss alle i år?



Jeg er ikke særlig happy med at morellene har stein,
så jeg får noe merarbeid,
men nå ligger de i en lett sukkerlake,
og til vinteren har vi noe å kose oss med :-)

Sist det var ett godt morelleår laget vi så mye morellelikør,
at det trenger vi i alle fall ikke i år :-)

De sorte morellene er ikke modne enda,
men Bestevennen plukket bringebær i går,
så nå tror jeg det er dags før en ny rydderunde i fryseren igjen.
Jeg skulle gjøre det på fredag når jordbæresyltetøyet skulle på plass,
jeg skulle gjøre det før jeg la ned morellene i går,
men i dag MÅ jeg gjøre det!
Rips og solbær er også snart klar for fryseren,
så jeg tror ikke jeg blir arbeidsledig de nærmeste dagene,
og om det er travelt med sylting og safting akkurat nå,
så er det veldig godt å finne ut over vinteren :-)

Posted by Picasa

1 kommentar:

Malys krok sa...

Kjære Kari! Takk for hilsen!
Jeg tenker mye på dere!
Ønsker dere gode feriedager!
Blir nok det beste å ha Lady med.
Hulda sa at Emma kunne være hos dem når vi kjørte til Hermanns barndomsheim, men det kunne jeg ikke tenke meg! Må ha "mamma si vennepia" med alle steder! Klem og lykke til!
-Margit-