tirsdag 24. januar 2012

Hverdag, men godt likevel ;-)


Det står brød til etterheving, og jeg gleder meg til de skal stekes og brødlukta skal spre seg i huset. Det har ikke vært annen bakst enn brød etter den store julebaksten i No15, men en gjærdeig i ny og ne er helt etter min smak :) Jeg liker ganske enkelt gjærbakst!

Vi har hatt en frisk tur i kveld også, men nå har jeg i alle fall skjønt at det er årstiden for lue, så da er det ikke så verst ute likevel. Ei gammel saueskinnskåpe var nesten det første som fikk prøve den nye symaskina, og den er varmt så det holder, så jeg fryser ikke på kroppen med den utrustningen. Det er kanskje derfor sauene kan gå ute vinterstid også.....

Selv om dagene har blitt lengre, så er det enda lenge før vi skal slutte å brenne stearinlys, men nå er det i alle fall lyst når vi spiser middag, og vi nyter sola i godt over en time når det er klarvær. Det er godt det!
Nå skal beina høyt, strikketøyet skal i fanget og Scherlock Holmes skal underholde meg til jeg skal legges på ladning. Det er seigt det strikketøyet, men jeg skal i alle fall legge det i fanget.... Godt og varmt er det i alle fall :D
Posted by Picasa

1 kommentar:

Lisbeth Bula sa...

Jeg har selv satt meg for å se på sherlock også. Har hatt en vanvittig lang dag og egentlig flere ting jeg skulle gjøre... butikk en snartur og en støvsuger å svinge rundt i det minste i ett rom ovenpå.. 2.klesvask på gang, en lasagne til kjøling nå og støvsuget 1. etasje og der vi tørker tøy nede(klær som inneholder utrolig mye hundehår!)og vært støttekontakt fra 4 til 8. Det tenker jeg blir å legge seg til lading ja!! Kos deg med det varme strikketøyet!