søndag 18. desember 2011

Sakte, men sikkert....


Mens noen allerede har pyntet juletreet,
så er vi enda i advent i No15.
Det nærmer seg selvfølgelig,
og adventslysene ligner nesten på et kråkereir,
men det er sånn det bruker være her.....


Jeg kan med glede fortelle at sviblene fortsatt står på kjøkkenbordet,
og jeg tror faktisk at jeg tåler de hvite :-)
Ikke noe gleder meg mere akkurat nå,
for i min verden er dette juleblomsten over alle :-)


Vi har nytt helga i Mulighetenes Rike
og den har rommet hva 4.søndag i advent skal gjøre.
Vi har vært i skogen og hentet juletre, vi har spist julegrøt, clementiner og pepperkaker,
ja, vi har kort og godt stresset ned.


I kveld har husmorgenet kommet litt frem igjen,
men fruen tar det langsomt for tiden.
Hun fungerer best sånn!
Krumkakene er i boks, og de smaker jul i alle fall :-)
Dessuten har strykekurven blitt tom sammen med en trivelig håndballkamp.



Nå lukter det løk overalt, men det skal det gjøre når man lager sursild.
Den må lages noen dager før jul sånn at smaken setter seg skikkelig.
Jeg skjønner at jeg gleder meg til jul når det lukter sursild i alle fall!
Født og oppvokst som jeg er ute på skoddholmene, så er sild en naturlig del av julematen.
Tomatsilden skal inngå i kosten denne julen også,
men den må nok vente noen dager enda,
og det er kanskje ganske så greit,
for den fristelsen i kjøleskapet er det vanskelig å unngå.....

2 kommentarer:

Lisbeth Bula sa...

Koselig bloggpost som satte meg- om mulig- enda mer i julestemning! God uke!

Malys krok sa...

Tusen takk for din koselige og artige hilsen og gratulasjon! Jeg ble skikkelig overrasket da jeg så dette innlegget! Ikke farlig inntrenger, heldigvis!
Ser at det går fint hos dere og det er bra! Flott at den hvite svibelen kan være der, Kjersti sier det samme om den.Hun har ferie denne uka.
I ettermiddag skal vi pynte juletreet, det er blitt en tradisjon!
Ønsker dere alle en fredfull julehøytid! Hilsen fra Kjersti, Emma, Hermann og Margit.