mandag 14. februar 2011

Latte og gjenbruk

Det serveres varm drikke både titt og ofte i No15, og akkurat nå trengte jeg en latte.
Kveldens tur ble en heller iskald opplevelse. 4 blå grader høres ikke så ille ut, men sånn som det blåser nå, så er det kort og godt iskaldt.
For å gjøre turen ekstra strevsom, så takket broddene på den ene skoen for samværet etter 3 og en halv måned som gode og uunnværelige venner, og der stod jeg da? Jeg kan ikke fatte at jeg er blitt så gammel at jeg er avhengig av den redskapen, men det er jeg i alle fall, og morgendagens første tur blir en kjøretur for å skaffe ett par til. Innen deres karriere er over må da vi også øyne tørr asfalt vel?
Jeg slutter i alle fall aldri å håpe. Det kan ingen ta fra meg :-)


Siden pc'n min fortsatt glimrer med sitt fravær, så hender det at jeg titter i gamle bilder som kun ligger på denne maskina, og sjelden har vel avblomstret løvetann vært så vakker som den nederst til venstre på dette bildet, men om du lover at du ikke forteller det til noen, så kan jeg fortelle deg at jeg har lurt våren litt, og i morra tror jeg det er dags for å avsløre en forsmak på herligheten!
Innen den tid: Ull under og over, utenpå også, pluss vindtett om du skal ut. Varmeteppe i senga selvfølgelig, og ullteppe. Det levende lille ullteppet la seg som varmeteppe for en time siden, og jeg tror hun blir god å finne om ikke så alt for lenge. Men første skal jeg nyte ett stykke til med søt gjærbakst. Smitten kom herfra :-) Og det smaker veldig godt!
Og dersom noen er i tvil: Vi har varme innendørs. Jeg er bare en ekstrem frostpilt for tiden.....

Posted by Picasa

Ingen kommentarer: