tirsdag 28. desember 2010

Jeg har forelsket meg, og jeg er utro.

Og nei, jeg sier det ikke for å øke antall besøkende !
Jeg har vært en svoren tilhenger av Raumagarn siden jeg flyttet til Romsdalen for over 30 år siden, og det vil jeg nok være resten av livet, men akkurat nå har jeg funnet enda en perle :-)
Nøstebarn har det mykeste og vakreste garnet du kan tenke deg i 2-tråds Merinoull, og der har jeg havnet denne romjulen. Rillerett på tykke pinner, og det finnes ikke noen utfordringer i det hele tatt, men det er veldig godt å legge i fanget, og det er så problemfritt at jeg kan gjøre nesten hva jeg vil mens jeg strikker. Dessuten tror jeg ikke det blir så lenge før det varmer heller, og det er definitivt ingen ulempe.
Mitt levende Nøste varmer for øyeblikket min høyre side, og vi koser oss sammen vi tre i No15. Fortsetter jula mye lengre nå, så blir vi vel gode og myke alle tre, men enn så lenge er det da godt å nyte romjulsdagene :-)
Jeg registrerer at mange av de danske allerede har ryddet bort julestasen, og jeg vet svenskene holder det gående til 13dagsjulen. Jeg henger vel med til 2.nyttårsdag i år siden det er søndag den dagen, og i dag har jeg tørket støv av jula, så nå syns jeg den er rett så behagelig igjen. Dagen har blitt 5 minutter lengre etter solsnu, og det merker jeg!!! Hurra! Det går mot vår, og jeg registrerte primula i butikken i dag, så jeg tror jammen jeg skal fikse denne vinteren også.
Men det blir nok noen kalde dager og netter fremover enda, så jeg fortsetter å strikke litt til jeg før jeg finner senga. Hva jeg strikker? Jo, det er da disse evinnelige ullteppene mine. De får jeg aldri nok av.
Og med det samme jeg har ordet: Nøstebarn leverer fraktfritt til og med 31.desember. Valget er ditt ;-)
<span class=

Ingen kommentarer: