lørdag 22. mai 2010

Done!

På nordvestlandet må vi planlegge etter værmeldingen, og det å spise frokost utendørs i går var et godt valg. I dag har skyene sørget for å gjemme fjellene til en annen dag, og da er det viktig å ha bilder å nyte :o)
Her kan dere nyte en snorrett bjørkeskog, Bispen, Kongen, Dronningen og Ladyen!

I går benyttet vi kvelden til å slå alle plenene i No15, og dag har vi fått av det meste i Mulighetenes Rike. Traktorklipperen hadde bestemt seg bare for å virke der det var helt flatt, - og sann mine ord: Det er ikke mange plasser som er helt flate der ute. Vi måtte frem med hver vår klipper for å bli ferdige, og heldigvis rakk vi det før det begynte å regne.

Dette bildet sender jeg til mine 2 gode venner på GN i København: Jeg håper dere aldri får så mange premature pasienter som jeg fant i denne dammen. Det blir nok et froskeår i år om det kan være av interesse for noen.
Nå har jeg fått noen bringebærplanter ned i krukker på terrassen, og jeg håper de tåler flyttingen fra Mulighetenes Rike. Jeg har bringebjørnebær på terrassen også, og den står så vakkert sammer med lyse blå ministemor. Bringebærene er henholdsvis plantet sammen med rose nelliker og persille. Jeg liker kominasjonen prydvekst og nyttevekst, så jeg kommer sikkert opp med noen snodige kombinasjoner i år også.
I morra skal jeg se om det blir vær for å få timian, rosmarin, dill og basillikum i jorda, og jeg tror de havner sammen i den største krukken jeg har. Det blir årets krydderhage, og den er lettstelt når den står i en høy krukke. Her skal det være minst mulig arbeid og mest mulig nytelse.
Nyt pinsen du også! Det har du helt sikkert fortjent :-)
Posted by Picasa

1 kommentar:

Unknown sa...

Bevare meg vel; det første bildet er noe av det flotteste jeg har sett! Det kan brukes i en turistbrosjyre :-)

Lykke til med alt som skal i jorden. En krydderhage er bare supert. Jeg bruker å ha krydderplanter på trappen ved inngangen. Lettvint når jeg trenger noe i maten.

Fortsatt god pinse og så krysser vi fingrene for bedre vær.