torsdag 7. januar 2010

Budbringere :o)


Det er sagtens alt for tidlig å skrive om våren den 7.januar.
Det er -14 ute, og jeg skulle kanskje heller ha vist dere bildet av mine iskalde kinn fulle av klinete kuldekrem,
men de egner seg dårlig under tittelen Vakre Tanker.



Tulipanene derimot er vakre budbringer om foråret.
De folder seg rett så kunstnerisk ut i sola som titter inn gjennom snestormen som fyker rundt husene tidvis.
Strengt talt er de vel på grensen til utskiftning, og jeg er redd de drysser om jeg sier bø til de,
men det er helt klart for kaldt for en tur til byen for ny forsyning, så de får stå til i morgen.


Julerosen er ett praktfullt syn med sine grønnhvite blomster,og jeg nyter de.
En kopp julete er heller ikke å forakte en dag som denne, og kanskje vanker det en kaffekopp fra Nespressomaskinen også før jeg gyver løs på oppdrag middag? At det blir fisk i dag er i alle fall ingen bombe, og det er den rosa varianten vi skal nyte. Den koser seg sammen med basilikum og hvitløk for øyeblikket, og jeg vet at det kommer til å smake godt.
Vi er over på hverdagsvarianten av desserter, men det funker det også. Ett tips til dere andre som kanskje vil avslutte måltidet med noe søtt, men ikke direkte ulovlig: En halv liter yoghurt(det er kirsebær i No 15 i dag, men skogsbær fungerer også grei) blandes sammen med en pakke avkjølt gele utblandet med 2.5 dl vann. Okei..... Det er ingen fromage, men det er bare torsdag i dag også!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GOD kveld, Kari ;)
Det er natt, og jeg får ikke sove :( Ikke et ukjent probl for deg heller...)
Og nva gjør så JEG når jeg ikke orker ligge å vri meg lenger? Jo, jeg står opp, slenger på meg tøfler og morgenkåpe - setter meg i sofaen med pledd og pc - og besøker Karimor på Vakre tanker :-)
Jeg er inne i andre uka med bronkitt nå, og sjøl om jeg har hatt krefter nok til å kaste ut jula, føler jeg liksom at det nye året fortsatt står på "vent"...
Rakk ikke å nyte jula iår heller :( Luciadagen ble jeg angrepet av Svineinfluensa - med hjelp av Tamiflu holdt den seg kun ei uke, og jeg fikk med meg julaften sånn rimelig oppegående. Men, i romjula slo Bronkitten seg ned i min nokså reduserte kropp, og der holder den hus enda :( Når sant skal sies - og det skal den jo - så hefter det ikke så mye, for å si det sånn... Vi har minus 27 grader på disse kanter, og da holder man seg liksom innendørs uansett, men HOSTEANFALLENE skulle jeg GJERNE vært foruten! Men den det er mest synd på er jo bikkja, stakkar - hu har ikke fått vært ute på tur sålenge Matmor har forbud om å oppholde seg utendørs :( Da er det godt å ha Mormor i etasjen under, og kunne gå på besøk dit i tide - og utide... Og en ekstra godbit vanker det jo ved hvert besøk, må vite :)
Så VÅR VERDEN i det nye året har vært begrenset til 1. og 2.etg i Pynten 3. Men sånn kan også livet være, og slik går no dagan...
Fant en liten skvett akevitt i skapet - etter julens utskeielser - sitter og nipper litt til den ihåp om at den skal hjelpe meg til å bli så såpass trøtt at jeg får lyst til å prøvelegge meg enda en gang :-)
Sov godt videre til alle dere som allerede sover, og en Riktig God Natt til alle dere som prøver å få sove :)

K@ri sa...

Hei og hopp!
Hvilket trivelig besøk!
Og jeg var jo hjemme når du tittet innom også, så det var dumt du ikke spurte etter kaffe.....
Jeg kaster ikke bort tiden med nattesøvn, vet du......
Jeg ønsker deg alt godt og snarlig bedring.
Vakre tanker til både deg og Kira fra K@ri*