torsdag 23. juli 2009

Rapport.....

Favorittdattera og Svigermors Drøm kom klokka seks i dag tidlig,
og etter en usedvanlig tidlig felles frokost, var det bare å gå på med krum hals for husmora.
Men jeg kan ikke ha vært særlig våken, for jeg ble veldig forundret for litt siden da jeg så at jeg hadde blogget i dag tidlig....
Det husket jeg faktisk ikke med det samme!
Trodde nesten noen hadde "sneket" seg inn i bloggen min og lagt igjen en hilsen...
Merkelig.



Vi er mange i matfatet i no15 for tiden, men de fleste greier seg med fuglefrø, hele hvetekorn og solsikkefrø samt brødrester.
Om vi ikke snakker samme språk, så er de likevel flinke til å fortell når de vil ha mere mat, og hender det at jeg står opp for sent, så banker de på soveromsvinduet. At Bestevennen har første prioritet på frokost viser de ingen forståelse for. Da er det ganske så hissig banking på kjøkkenvinduet.



For å dekke vitamininntaket til vinteren, da det høres ut som om nesten annen hver skal ligge flat ut med influensa, så er noe av solbærene kommet på flaske, og en solbærtoddy trenger man jo ikke være syk for å nyte.
Jeg har bestemt at vi ikke skal ha svineinfluensa!
Jeg liker ikke svinekjøtt, og da er det vel urettferdig om jeg blir angrepet av utysket?


3 kilo klippfisk, 5 kilo poteter og 1.5 kg løk senere, så har jeg 2 STORE gryter med bacalao!
Den største skal i fryseren, for den skal ikke spises før neste torsdag, og det er da jeg får vite om Aussiene liker favorittmaten min....
Det blir egentlig litt spennende det, men en diger lasagne er allerede i fryseren med tanke på de som eventuelt heller velger det, så vi blir sikkert mette den dagen også.

Her er snart dags for prøvesmaking, og jeg tror jeg trenger en middagshvil før jeg går løs på neste gjøremål.
Jeg håper at jeg husker at jeg blogget dette innlegget.
I fall ikke, - da er det noe alvorlig på gang, og det har jeg ikke tid til nå :o)

Ingen kommentarer: