onsdag 25. november 2015

Hverdagsgleder ღ

 
At vi nærmer oss Advent kommer ikke som en overraskelse i år heller,
og svibelen på kjøkkenbordet tror nok jula er like rundt hjørnet,
men hva gjør vel det når vi koser oss som mest ღ




Matlaging står igjen på programmet,
og siden jeg måtte rydde fryseren likevel,
så passet det jo godt å fylle på litt også ;-)
100 smultringer var det som skulle kokes,
og jeg har ikke telt hvor mange som var igjen
 når disse kjekke ungdommene hadde spist fra seg, -
men at det fortsatt var plass til pommes frites, -
se det skjønner jeg ikke....
En herlig bakstekveld i alle fall,
og det å bake går jo av seg selv i så godt selskap ღ

Roastbiffen har endt i fryseren uten prøvesmaking,
og det kan være greit det også.
Noen må ha det for at det skal bli jul.
Min favoritt er lammerull,
og de ligger allerede i fryseren.




Andre venter på sylta,
og i natt bor den på kjøkkenbenken.
Det er alltid like trivelig å ha syltepressa stående på kjøkkenbenken,
og når jeg i tillegg vet at det er en som gleder seg til å prøvesmake,
så gir det litt ekstra glede også ღ




Nå er dagen snart over, og jeg takker for den.
Gårsdagen var veldig spesiell med et utrolig trivelig og overraskende besøk,
og det lever jeg lenge på ღ
Så da kan jeg jo like greit takke for begge dagene samtidig ;-)

I dag har jeg faktisk fått flere tilbakemeldinger med etterlysninger
av oppdateringer om arbeidet før jul,
og det varmer.
Hyggelig å høre at noen hygger seg med bloggen min!
Jeg hygger meg i alle fall med å blogge igjen,
og da gjelder det å holde på den følelsen
sånn at jeg ikke ender i fella som forteller meg at jegblogge igjen...
Da er det ikke lengre særlig lystbetont,
og det skal det jo være ღ
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Lillasjel sa...

Kjempeflink du er og kjempekoselig at du deler igjen :)

Unknown sa...

Forstår at du storkoser deg med juleforberedelsene! Det eneste jeg savner av disse forberedelsene er svibler. Vakrere blomst skal du lete lenge etter! Og det minner meg både om min barndoms adventstid og ungenes. Får tak i den svibler her også, men tåler dessverre ikke lukten lenger. Her har jeg så liten balkong at lukten vil plage meg, så det nytter ikke at den står ute heller. Hverdagsgleder har jeg uansett! Kos deg videre, både med vakre tanker og hverdagsgleder.

Christina Mari sa...

Så koselige bilder!
Sviblene er også kommet i hus her,
å den nydelige lukten.
Ha en vakker dag.
Klem Christina