mandag 24. september 2012

Jeg er her selv om jeg er en elendig blogger :-)

Jeg kan ikke skylde på at det mangler noe å blogge om,
men jeg har det nesten for travelt.....
Hverdagen inneholder så mye jeg har lyst å gjøre,
at det er nesten så jeg syns det er for travelt å slenge baken ned sammen med Macen for å blogge,
men bloggen ligger jo her, så jeg får titte innom når tiden tillater.
Om du også gjør det, så setter jeg pris på det,
og tar du deg tid til å legge igjen en kommentar,
så er det alltid ekstra hyggelig :-)


Dagen i dag har vært noe av det vakreste man kan få på denne årstiden!
Bestevennen måtte skrape is av bilen i dag tidlig, og når natta er kald og klar, så blir dagen også flott!
Vi har hatt en flott skogstur i dag, og det er noe vemodig med høsten....
Man må på en måte ta farvell med en venn,
og høsten og vinteren legger ett lokk på noe av utelivet,
men har man hund, så har man hund, og da må man på tur uansett.
Dessverre så flytter min aller beste turvenninde med hund,
og det syns jeg er utrolig trist, men jeg har ingen problemer med å forstå valget,
og jeg syns selvfølgelig det er aller viktigst at hun er fornøyd,
men egoisten i meg sier noe annet:  VIL IKKE!!!!!
Jeg tror heller ikke at Lady vil det sånn....
I dag ville hun egentlig ikke "villet" noe som helst etter at vi hadde gått tur.
Magen har protestert litt, og jeg tror det er en dumsnill mor og far som har skylden.....
Det har vært Romsdalsmartnad på Næs ( og det var en særdeles vellykket Martnad med ny vinkling i år), og vanen tro så har vi kjøpt vår del med martnadpølse (dvs div.  spekepølser), og Lady har også prøvesmakt :-(

Etter turen så har hun stort sett lagt i kurva si på terrassen og sovet,
og når jeg satt der ute sammen med henne, 
så kunne jeg ikke unngå å se at det var kaldt til henne selv om hun lå i sola,
så nå har Dorthe-genseren under produksjon fått en ny funksjon:
Nå også som hundeteppe :-)
Den funker veldig godt til det også!



Bortsett fra Martnad-pølsene, så ble det ikke annen handel enn noe garn i går, (- Nei Favorittdattera:  Vi kjøpte ikke lakris)
men hvilket garn!!!
Vel: Jeg har aldri betalt NOK 120 for 50 gram garn før,
men med denne kvaliteten, så kan det friste til å gjøre det igjen...
Jeg måtte bare prøve det, og jeg tror jeg kommer til å rekke det opp igjen og heller strikke glattstrikk,
men med dette garnet, så går det sikkert som en lek det også :-)
Jeg kjøpte også 2 hesper med raggegarn av villsau,
og det skal nok varme beina til Bestevennen til vinteren,
men først må jeg "Dorthe" meg litt til ;-)


Nå er vi tilbake til stearinlysene igjen i No15,
og i dag har jeg bestilt en søster til Stella!
Kähler har så mye lekker design at det er nesten umulig å stå imot,
og jeg mener faktisk at jeg trenger søsteren til denne!
Lykken er å ha en Favorittdatter i København som gjør at handelen går greit også,
og jeg gleder meg til den dukker opp!
Nå skal jeg glede meg over tekoppen,
og så skal jeg planlegge hva morgendagen skal inneholde!
Det er egentlig luksus når det er fint vær :-)
Jeg håper sola skinner på deg også i morra!!!
Dessuten kan jeg glede meg over at jeg har stått på stuegolvet i den nye stua vår i dag,
og jeg lover:  Det blir ikke feil å bo der ;-)
Grandalléen  ღ




Ingen kommentarer: