mandag 31. oktober 2011

Jeg unders....

Savner du salt
savner du alt



Det var vel strengt talt før det....
Jeg minnes disse orden på en saltbøsse fra min barndom,
og saltet var kanskje mye mere brukt før?
Jeg husker i alle fall at min mor alltid hadde noen risengryn i saltbøssen for at ikke saltet skulle klumpe seg sammen.  Ett enkelt husmorstriks som funket :-)
Og ett godt barndomsminne :-)


Salt er vel heller ikke lengre hva det var,
og vi er i alle fall nokså avhengige av Maldonsaltet.
Men på pakken står det "MYKE SPRØ FLAK"???
Hva er da det?
Kan noe være mykt og sprøtt samtidig da?
Jeg undres.......


Middagen er i alle fall ferdig!
Vårt saltkar en ett minne fra Riga,
og det eller saltkvernen står på bordet til alle måltider.
og dagens middag skal kanskje smakssettes med sprø og myke saltflak.....
Er det rart jeg kjenner meg litt sprø da?
Anyway: God middag til dere alle ;-)





1 kommentar:

Malys krok sa...

Uten salt blir maten smakløs, så det må være med! Fint saltkar dere har!
ha en fin kveld! Klem! -Margit-