søndag 17. juli 2011

Vi står han av....

Både Bestevennen og jeg er nokså enige om at husmaling ikke er det morsomste som finnes, men det ser ut som om vi kommer oss gjennom dette også.
Jeg har ikke hender til dette, men med noen doser smertestillende så går det tross alt, og nå ser vi faktisk enden på herligheten.
Det gjenstår ett strøk i inngangspartiet og på halve bakveggen pluss noen beslag som skal males med bengalakk.  Dessuten skal det skrapes og pusses rundt de tre store stuevinduene før det skal males tre strøk.  Alt som heter sprosser skal pusses og males, og kårstua har vi ikke ofret en tanke enda, men den har fått ny kledning på 2 vegger, så den henger nok sammen noen år til :-)
Den er uansett det siste som skal males.  
Alt under tak på terrassen er fortsatt grønt, men det tror jeg det må bli en råd med denne uken....
Jeg trenger til å få litt orden der ute igjen, og det er jo nå det er sommer, så skal terrasselivet leves, så må jeg  få kroppen til å arbeide enda mer!  Sånn er det med den saken :-)



Det er enda mange ender som skal nøstes før vi er i mål, men nå ser vi i det minste enden, og selv om dette er pyton arbeid, så koser vi oss likevel :-)


Dette vakre brettet fikk jeg av Margit da vi besøkte henne med famile St. Hans-kvelden.
Brettet har mannen hennes laget, og jeg er utrolig glad for det :-)
Tusen takk snille du, og nok en gang takk for gjestfriheten!



Roser fra hagen er ett gode som jeg bare nyter, og i kveld tok vi tidlig kveld. Det er sløv kosestund foran tven med resten av godteposen på brettet, og den vakre rosen dufter magisk.  Jeg skulle så gjerne ha delt den, men det er enda ikke mulig, så om du vil kjenne den,  så er det bare å titte innom :-)
Det er fortsatt No15 som er adressen, men jeg er nokså sikker på at vi ikke har skrudd skiltet opp på veggen igjen, så du finner oss mellom 13 og 17 :-)
Ei god uke ønskes dere alle, og finnes det noen der ute med friske hender, god tid, arbeidslyst og glad i å  gjøre noen en tjeneste, så finner dere oss nok hjemme det meste av tiden :-)  Vi har slett ikke lov til å klage for Favorittdattera, Svigermors Drøm, O2 og Yv har virkelig vært til hjelp, og vi er takknemmelige!





Ingen kommentarer: