tirsdag 19. april 2011

Litt av alt

Eller kanskje heller alt om ingenting?
Det er i alle fall hva det er :-)
Først av alt: Jeg befinner meg på et mobilt nettverk som gjør at det nesten er umulig å legge igjen kommentarer, så jeg lover å komme tilbake til dere som kommenterer.  Vit at jeg setter stor pris på kommentarene selv om det tar noen dager før jeg hører fra meg!


Dagen har rommet det meste.  Alt fra en god kopp te til den gode samtalen, en lang tur i godt vårvær, en løpetur på stranda med hund, besøk i ett gartneri og i en bruktbutikk, håndarbeid og sløving samt god mat og dypdykk i påskeegget på jakt etter favorittgodter: En viss A. Berg ;-)
Det kjekke brettet fant jeg på bruktbutikken i dag.  Kr 10 var en overkommelig pris. I tillegg kjøpte jeg et emaljefat til kr 50, og med rabatt ble det kr 50 totalt ;-)



Det er sikkert ikke så mange som syns det fatet har noe for seg, men for meg vekket det barndomsminner,og jeg syns det var vakkert.  Jeg minnes at det var en fabrikk i Kristiansund i min barndom som laget emaljearbeider, og jeg antar at denne kommer derfra.  Fabrikken lå nederst i Marstrandsgaten i samme lokalet som Badet, men det er det eneste jeg vet om bedriften. Er det noen som vet mer?
Gartneribesøket var heller raskt.  En humle, en eføy og en mini løytnantshjerte som skal i den samme krukken.  Det er det eneste jeg skal bedrive av hagearbeid denne uken, og så får jeg heller være litt på etterskudd på det feltet i år også.  Jeg tåler det ;-)


Bestevennen snekrer i dag tak, og han har allerede laget et garderobeskap i gammelkjøkkenet (hvilket ikke er det samme som kårkjøkkenet dersom du noen sinne trodde det?), så hans arbeid folder som vanlig.  Mitt vises som vanlig best når det ikke blir gjort, men det er jo nokså vanlig med det meste av husarbeidet....
Skjønt: Jeg kan jo markedsføre at den lakserosa er av pinnen og en lys lilla er på gang.
Livet blir aldri det samme uten hjemmestrikkede oppvaskfiller ;-)

1 kommentar:

Jatte sa...

Hei på deg!!

Innom for og ønske deg en fin påske, nyt våren!

Klem Jatte♥