søndag 27. februar 2011

Ei skravlepapegøye

Det er da som om det ikke er meningen at jeg skal blogge for tiden.... Først dør hr pc stille og rolig, så sender doktormannen den til Oslo for reparasjon, og ei uke senere er jeg den lykkelige eier av en pc som bestemmer seg for at den vil virke i 30 minutter sammen med meg. Okei, doktormannen sender den igjen til Oslo, og da vil de være på den sikre siden for at kunden skal bli fornøyd! Dermed skiftes hovedkortet i hr pc, og nå skal i alle fall de sorgene være slukket, sier doktormannen. Det er sagtens ikke så verst ut heller, men Opera vil ikke virke som den skal, og det er den nettleseren jeg syns passer best for mitt bruk, men okei da, jeg greier sikkert jobbe med en annen også, og det tar jeg som en utfordring.
Svigermors Drøm bistod med fjernhjelp i flere timer før helga, og hr pc er ryddet for alt som kan være forvirrende for den, og alle kopier av sikkerhetskopier som spiser plass blir fjernet, så nå skal hr pc jobbe lett som bare det :-) Ja, bortsett fra at Opera ikke virker som den skal da....
Viste du forresten at du kan få en du stoler på til å se pc'n din sammen med deg mens dere jobber dere gjennom problemene? Det er ganske så praktisk for en skarve amatør i utkanten av verden, og etter at jeg endelig skjønte hvordan jeg skulle få sendt over en invitasjon til Svigermors Drøm, så gikk den jobben greit. Favorittdattera soler seg med sin Mac, så henne er det ikke mye hjelp i på det området, men det var i alle fall hun som gikk inn og tok kontrollen på pc'n mens de bodde i Australia, og da snakker vi om skikkelig fjernhjelp :-) Vel, fredagen gikk igjen turen til doktormannen for å høre om gode råd vdr. Opera, men nå trengte selve doktormannen også til ferie, så det får bero til han kommer uthvilt tilbake.... Jeg kan jo kose meg med pc'n sånn som den er jeg, blogge kan jeg gjøre, og den er proppfull av vakker musikk, så jeg nyter samværet med hr pc :-) Men så er det plutselig tid for nye problemer! Nå er det Picasa som ikke vil samarbeide, og da snakker vi om virkelige samarbeidsproblemer! Det blir ikke rare blogginnleggene uten bilder, og det er komplett umulig å laste opp bilder på vanlig måte. Dette bildet er lagt til etter at innlegget ble påbegynt, men da er det ikke mulig å redigere det, og det er heller ikke mulig å tekste det....
Derfor har jeg i det minste lastet opp ett bilde av en papegøyetulipan! Ikke bare er den en av mine favoritter (selv om den er aldri så rød), men jeg har så mange innlegg som skulle vært skrevet at jeg føler meg som en skravlepapegøye med munnkurv!!! Ikke bra kombo :(
Sånn det ser ut nå, så må jeg nok på leting etter ett annet billedbehandlingsprogram, og det i tillegg til at Opera ikke virker som den skal, se det blir heller ingen kjekk kombo :( Dersom du har noen veldig gode tips vdr Picasa, eller du har ett godt billedbehandlingsprogram å foreslå, ja, så hører jeg mer enn gjerne fra deg, og har du ellers en trivelig kommentar: Ja, så er den alltid velkommen, men det vet du jo allerede :-) Og til doktormannen er tilbake fra ferie, så ender jeg kanskje som ekspert på en annen nettleser..... Det gjenstår å se hvordan det går.....

3 kommentarer:

Elin sa...

Hei på deg, Kari !
Prøv å oppgradere Picasa.
Trolig var det bare det som skulle til. Hos meg funker det igjen nå når jeg tok en test.
Håper det går greit og at vi snart kan glede oss til mange fine innlegg fra deg igjen !
Me tastes

Lisbeth Bula sa...

Det var da utgjort da!!! Og for meg var det jammen godt å få den forklaringen for nå tenkte jeg du hadde svikta meg helt. Jeg hadde begynt å lide -rett ut- fordi det ikke kom noen livstegn her. (det tar visst ikke lang tid før jeg katastrofetenker) Det var tanker om både det ene og det andre,og det var mye verre enn PC problemer inni mitt hode. Sånn kan det gå tilogmed når man "bare" er nett-venner. Håper doktor'n blir fort opplagt og kommer tilbake med den hjelpen Hr PC trenger.

Besta sa...

Bruker bare Picasa så jeg er ikke mye til hjelp, men det er nok lurt å oppgradere den som Elin sier.
Ellers er jeg blank når det kommer til det tekninske på pcen. Godt at det fins noen flink doktorer rundt forbi. Har en god venn som kan det meste og det han ikke vet så vet sønnen:)
Ha en fin uke.

klem fra marilyn