torsdag 18. november 2010

Stemningsskapere


Mens kilo etter kilo med mel har blitt til lefser på kjøkkenet i No15,
så har det vært lys i husene mine på kjøkkenbordet.
Jeg er ikke så helt sikker på om jeg har overlevd den mørke årstiden uten levende lys...



Ulempen med lefsebakst er nettene etterpå....
Da krangler kroppen sånn at det blir dårlig med nattesøvn,
men er det ikke det ene, så er det vel det andre uansett.
Jeg må vel bare innse at jeg er kommet i reservedelsalderen,
og der ser det ut som om jeg kommer til å bli værende dessverre.

Nå er det bare de myke lefsene med klining og rosiner som gjenstår,
og jeg er sikker på at det må bli snart,
men kanskje ikke i dag....

Jeg får i alle fall prøve senga en time til, for dette er da alt for tidlig å stå opp?
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Besta sa...

Høres deilig ut med lefser, jeg har en svoger som baker i tide og utider...dermed har jeg fryser full.Men jeg skal bake flatbrød for første gang i kveld..det kan bli spennende.
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

Malys krok sa...

Jeg har bakt masse lefser for salg, og har to dager igjen. Selv om jeg liker det så skal det bli godt å være ferdig! Du er god som står på, selv om du ikke er bra! Det er ingen lett jobb å bake lefser! Så fint du har det, med lys i husene dine! Veldig koselig! Lefser med rosiner har jeg aldri hørt om, Skal det være i smøret? Lykke til med videre bakst!
-Margit-

Tulip sa...

Å hjemmebakte lefser er jo så godt!
Skal bake lefser til jul selv, synes det er koselig.

Fin uke videre og god helg, i morgen er det fredag!

Lisbeth Bula sa...

Herlighet så tidlig oppe da. Håper du fikk sove litt mer etterpå..
Lefser klinger vakkert i mine ører! Og husene er vakre! Omfavn mørket før jul og tenn mange lys! God helg!

Unknown sa...

Så flink du er! Ingenting er som hjemmelagde lefser. Jeg har heldigvis ei venninne som er en racer med kjevla og så bytter vi tjenester. Er uten PC, men får tatt en tur til Blogglandia via iPod'en. Men det er så smått, så smått... God helg til deg!