mandag 15. juni 2009

Grønn glede:o)


Det er fortsatt vær for vedfyring og varm te i mitt sommerparadis,
men i dag har jeg i alle fall høstet friske urter fra terrassen til tekoppen.



Blader fra 3 stilker sitronmelisse, kokende vann og eventuelt søtningsmiddel om smaken tilsier det.
La det hele få trekke i 5-7 minutter.
Du har en frisk grønn te, og dette er i alle fall kortreist mat.

God middag til dere alle,
og nyt været om du kan.
Det ryktes at jeg skal gjøre det i morra ettermiddag,
og jeg gleder meg :o)
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Besta sa...

Teen så god ut, burde kanskje hatt sitronmeliss i hagen. Jaja,jeg koser meg ute i allefall (litt mye vind men deilig hvis en finner en lun plass i sola.)
Ha en fin dag.
klem Marilyn

Unknown sa...

Deilig å ha sitronmelisse i teen. Sitronmelissen kan forresten brukes i veldig mye. Solskinn når jeg kom hjem fra arbeid, men før matlagingen var ferdig kom en ny regnbyge. Nei, nå er jeg i ferd med å gi opp håpet... Heldigvis reiser jeg til varmere strøk om knapt 3 uker.

Ha fortsatt en fin mandag!

Datt sa...

Her i trondheim har det vært høststorm i dag... hehe... herlig med egendyrka te da! :D

Unknown sa...

Koden er knekt! Dvs du bekreftet mistanken. *Hihi* Begge to er flinke og du kan være stolt!