onsdag 27. mai 2009

Jeg er klar!


Helt klar!
For sommeren selvfølgelig :-))



Og jeg vet at det er meldt fint vær til helga.
Det gleder jeg meg til.
Jeg lurer litt på hvor jeg skal grave ned disse markjordbærene jeg tok med fra Mulighetenes Rike....
Og skogsfiolen.....
Vi hadde en skråning full av skogsfiol for noen år tilbake, men så en dag var det bare sorte hull igjen.
Det er ikke sånt man går til politiet og anmelder, men frekkheten kjenner tydeligvis ingen grenser.
Nå begynner det å dukke opp en og annen fiol igjen, og denne skal jeg forsøke å plante i hagen.
Det kan vel ikke kaller tyveri?



Staudene hadde helt klart godt av regnet det siste døgnet, og det hadde nok plenen også,
men jeg ble litt forfærdet da jeg så at det var nysne i fjellene i dag.
Nei, jeg tok ikke bilder av den!
Sånt vil jeg bare ikke ha i billedarkivet mitt for mai måned.


Akeleiene er majestetiske planter.
De er rette i ryggen om det blåser aldri så mye.
I min ungdom syns jeg det var en typisk "gammel-dame-plante".......
Mon tro om jeg er der nå?
Jeg liker de i alle fall, og i hagen her finnes de i en rekke fargekombinasjoner.
De formerer seg som ugress, men de er mye enklere å luke enn ugresset, så jeg fjerner det som kommer på feil plass bare.

Her kommer en utfordring:
Er det noen som har en Sitrongeranium som kan tenke seg å sende meg en stikling?
Gjerne en med rot på......
Jeg betaler selvfølgelig for den og portoen. Jeg har ikke tenkt å tigge.....
Jeg har ikke tall på de blomsterbutikkene jeg har trålet for å finne den,
men det er kanskje også en "gammel-dame-plante"?

Men for søren:
Det bryr jeg meg ikke om :o)
Nå skinner forresten solen igjen.
Ja, jeg er helt klar for sommeren!

Ingen kommentarer: