onsdag 26. oktober 2011

Dust.no !!!


Det måtte jo bli en sånn dag også da....
Vi har nytt friske urter i over ett halvt år nå,
og det formelig bugner fortsatt.


Jeg så for meg ett vinterforråd å høste av,
så jeg og saksa gjorde ett skikkelig innhogg :)



Sitronmelisse og mynte har vi brukt som te i lang tid,
men det har vært en nytelse som har hørt sommeren til.
Oregano er fast følge både i middager, salater og bakst,
så den måtte også komme inn i dag.


Jobben er enkel, svinnet er minimalt, men det krymper jo så det holder.
For å være på den sikre siden så laget jeg en kopp te for prøvesmaking.
og det var nok godt!
Det er rett så bra at jeg testet selv før jeg delte ut av vinterlageret til venner og bekjente.
Det smakte kun varmt vann, og til det trengs ikke urter,
så nå er det bare minnene som henger igjen etter den hamringen.


Jeg har vel egentlig laget noe som lukter hele dagen i dag,
så når vi kom til middag så luktet det nystekte brød, mynte, sitronmelisse, oregano, stekt bacon og nybakte boller på kjøkkenet.
Nå derimot nyter vi godteposen fra Statoil.....
Ja ja, - og sånn går nå dagene : D

2 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

;)
Likte den siste kommentaren! :))
Men du fristet stort der ja! Hjemmelagede boller er bare så innmari godt.....
Skal bli flinkere til å lage min egen te jeg også. Har jo å ta av.... ;)

Malys krok sa...

Sånn kan det gå! Men bollene dine ser utrolig gode ut! Her dufter det også gjærbakst, for jeg har nettopp tatt grove rundstykker ut av ovnen. Gleder meg til å smake om litt. Ha det fint! -Margit-