fredag 10. juni 2011

Mot helg igjen

Jeg liker disse langhelgene :)
Jo da, det er lenge til neste gang, men enn så lenge skal denne nytes.



Den skal nytes sammen med Sarah Bernardt!
Jeg er vel generelt over gjennomsnittet svak for pioner, og denne er nok en av favorittene - skjønt: Til neste helg kan kanskje den hvite ytes også, så la meg for en gangs skyld ha hele to favoritter :-)


Vakrere er det da ikke mulig å gjøre en blomst?
Og så til dette med og uten:  Jeg syns ikke stillbilder av blomster blir riktige i farven dersom jeg bruker blitz, så nesten hver gang tar jeg bilde med blitz og uten blitz, og de med blitz sletter jeg nesten bestanding.
Hva gjør du?
Jeg bruker også helst makroinnstilling når jeg har mulighet til å komme så nært inn på motivet, men da MÅ jeg jo være helt stødig på hånden dersom jeg skal oppnå resultater. I de tilfellene det er vanskelig, må jeg finne frem stativet.
Jeg deler gjerne andres erfaringer her.


Så til den lille hvite:  Linselusa har parkert seg på skinnet i sofaen, og dersom jeg skal være helt ærlig, så tror jeg hun tror at det er henne jeg tar bilde av hele tiden.  Hun sniker seg i alle fall etter meg når jeg tar frem kameraet, og jeg tror hun smiler litt ekstra når det kommer til fotostunder i huset.
Alt Lady kan smile? Selvfølgelig ;-)



1 kommentar:

Unknown sa...

Er enig med deg når det gjelder peoner, de er blant de vakreste. Og denne typer var aldeles nydelig.

Langhelger er deilig. Med halv jobb har jeg vært ekstra heldig i mai og juni. Har jobbet kun 2 dager i uken i lang tid. Det kommer godt med i disse tider. Sjauer fortsatt i huset og har foreløpig ikke fått flyttedato.

Ønsker deg en fin pinse og håper været bedrer seg.