tirsdag 24. mai 2011

Ungdommelig blomsterkasse og mammas krydderhage

Det vil da bare ikke bli varmt?
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å klage heller, men jeg tror kanskje at jeg må?
Jeg orker bare ikke å grave i blomsterbed i termodress, så enn så lenge får bare plantene stå.  Sånn er det med den saken!
Jeg har i det minste fått tømt strykekurven, og det føles rett så godt :-)
Mens jeg venter på sommertemperaturene, så kan du i alle fall få se blomsterkassen til Favorittdattera!
Jeg syns den er så sprek! Og jeg lurer på om det kanskje er på tide å tenke nytt for noen og enhver.
Det eneste spreke i hagen her så langt er krydderhagen, og den er jeg rett så fornøyd med!
Jeg har brukt den samme patenten tidligere, men den funker om jeg husker på å dra den under tak når det regner.  Timianen har ikke helt bestemt seg for om den skal trives enda, men den pleier gjøre det etterhvert, og sitronmelissen måtte gi fra seg en haug med blader for litt siden til en tekopp.  Det er hva jeg trenger i dag!  Nå har jeg fyrt opp i ovnen, og jeg tror ikke det skal komme så mange flere klager på været fra No15 i dag, men jeg er helt sikker på at det kommer flere før vi er ferdige med den perioden langtidsvarselet gjelder for.  Brrrrr.....  Hvor blir det av den globale oppvarmingen?
Men jeg venter skal jeg jammen fylle på telefonen min ny musikk, og kanskje finner jeg noe sommerlig på iTunes....

1 kommentar:

Lisbeth Bula sa...

Å så salig flott med krydderurter! Der er jeg ikke mye tess selv..
Varmen er ikke her heller, selv om det er bedre enn på lenge i dag. Ikke at det er til å nyte, for blåser gjør det fortsatt! Man får gjøre som du:hygge seg inne. Er det noe vi har lært over tid her i Norge, så må det være det.