lørdag 15. januar 2011

Jeg tror :)

Vi har slett ikke blåst bort enda, og det regnet som det ble truet med har i alle fall ikke rammet oss, så jeg tror vi står oss til i morra også.
Dessuten kan jeg sende ett STORT takkekort til Eli på Kjeller'n Elektriske
Det ligger ett nytt varmeteppe i senga mi, og i kveld gleder jeg meg til å legge meg. Det ligger ei fristende bok på nattbordet også, så kvelden skal ikke bli så alt for gammel før jeg køyer. Vinden har ulet hele natta, så det ble ikke så mange timene i natt heller, men det er jo slett ikke så uvanlig.

Denne vakre blomsten fra en alpefiol er sådd av ett frø i 2005!
Nei, jeg er slett ikke mesteren for kunstverket, men en av naboene våre i Mulighetenes Rike kom med planten en kveld i romjulen. Jeg kan garantere at jeg skal forsøke å ta vare på den, men jeg kan ikke garantere at jeg klarer det. Planten i seg selv er ikke så veldig vakker, men du verden som den blomstrer, og denne lille enkle rosa måtte bare få komme til vinduskarmen på kjøkkenet sånn at jeg kan nyte den :)

Tulipanene har virkelig vist seg frem på sitt aller vakreste i dag, og vi nyter til fulle. Håper dere alle kan gjøre det samme enten du ligger med influense eller med benet høyt pga smerter og tape for at du har kjørt over det med en kuvøse.... Jeg ønsker dere alle alt godt, men dersom det finnes noen som har fantastisk gode råd mot sprukne fingertupper i blogglandia, så håper jeg du tar deg tid til å legge igjen en kommentar her. Kuldegrader og vind over lang tid er ikke helt hva fingrene mine finner behagelig, og akkurat nå er det ILLE, så ja takk: Tips ♥
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Kari, har flere tips du kan prøve for dine sprukne fingre. Avene cold creme fås på apoteket. Jeg fikk også en gang en prøve på apoteket på en spesialkrem/serum fordi jeg var så tørr, men den husker jeg ikke hva heter. Ellers bruker noen fotkrem vet jeg. Du kan legge et tykt lag med fet krem på hendene og ta på noen bomullshansker før du legger deg, da ligger kremen og jobber hele natten. Aloe vera, spenol og Alessandro´s Magic manicure (skrub med olje) er andre produkter jeg vet har hjulpet andre. Håper noe av det kan hjelpe deg. Klem fra Fru Elnan.

Malys krok sa...

Litt av en prestasjon med den blomsten! :) Takk for opplysninger og for hilsen! Jeg tar gjerne imot tilbudet fra favoritt dattera! Må høre nærmere om Hulda skal ha til Tuva. De kan ikke ha samme str. og jeg lurer litt på om Emma må ha mindre enn Lady? Ho er jo så lita og har så tynne bein. Var inne og så på str og tror hun må ha xs. Jeg gir nærmere beskjed når jeg har prata med Hulda. Tusen takk for hjelp du gir! -Margit-