lørdag 9. oktober 2010

Kaffemat til hele helga


Jeg har akkurat bakt Dansk Smørkake, og selv om det høres ut som en litt klissete sak med smør i navnet, så kan jeg love at det er det slett ikke :-)
Dersom du liker kokos, så kan jeg nesten garantere at du liker denne kaken. Her er det i alle fall en favoritt, og fordelen med skuffekake er vel at du ikke trenger bake i morra også.
Ett personlig tips: Den smaker best kjøleskapskald.




Her kommer min anbefalning for helga:
8 egg og 600 g melis piskes godt
2 ts vaniljesukker og 2 ts bakepulver siktes i sammen med 500 g hvetemel
100 g smør og 1 dl melk kokes opp og helles i deigen

Stor langpanne m bakepapir nederst i ovnen v 180 grader i 20 - 25 minutter
Personlig setter jeg alltid kaker i kald ovn, men der tror jeg smaken er som baken...

20 ss sukker, 8 ss melk, 250 g smør og 250 g kokos smeltes over svak varme, og massen smøres jevnt utover kaken etter at den er stekt. Settes midt i ovnen og stekes i 5-10 minutter til kokosmassen er gylden.
Og jeg gjentar: Serveres kjøleskapskald.
Lykke til om det frister deg. Meg frister det veldig, men jeg får vel holde meg i skinnet til Bestevennen dukker opp. Dessuten står den på kjøkkenbenken enda....


Jeg bærer rosa sløyfe for tiden, og det vil jeg gjøre frem til 15.oktober.
Om du ikke har støttet saken enda, så er det slett ikke for sent :-)
Min sløyfe kommer fra Australia, og jeg er vel ikke så helt sikker på om den er min heller, men jeg låner den i alle fall til Favorittdattera vil ha den tilbake, og ja, jeg har gitt mitt bidrag!
Og jeg minnes de som tapte kampen i ærbødighet...

Posted by Picasa

Ingen kommentarer: