torsdag 23. september 2010

Man blir nok ikke arbeidsledig


Jeg har en følelse av å leve i ei kopimaskin....
Og det blir definitivt verre på dager med dårlig vær.
Og det har vært noen gråværsdager nå dessverre.



Men når brødene er kommet i steikeovnen, når spisskammerset (IGJEN) er ryddet, når klærne som henger på snora er kommet i skapene og når jeg har fått ryddet strikkekurva, da er det husmorfri! For kvelden..
Er det dette som kalles verdens mest urettferdige yrke?
Vel, jeg vil ikke si det så brutalt, men at det er en smule utakknemmelig, det er jeg i alle fall helt klar på akkurat nå! Og det verste er at det meste synes best når det ikke blir gjort....
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjær Kari, så sant så sant. Heldigvis blir vi veldig glade og fornøyde når det er ryddet , reint og koselig. Hadde alt blitt liggende eller blitt stående rundt omkring ville jeg og du også vantrives,
derfor fortsetter vi utrettelig, kanskje ikke like villig og med like stor glede hver dag dette daglige arbeide som dine fine bilder illustrerte.
Du er mitt forbilde på den gode husets frue. Altid noe som lages, bakes, kokes og stekes i ditt hus. Takk for at jeg har fått nyte ditt arbeide.
Alt har sin tid. Rot og rydding. Klem fra sol
Gud din Fader i himmelen velsigne dine henders verk.

Unknown sa...

Tror nok mange føler det på samme måten Kari. I dag har det heldigvis vært en lysere dag, ikke sant?

Synes du er flink jeg og er helt sikker på at du har en som setter stor pris på arbeidet ditt!

God helg