søndag 12. september 2010

Helgen har gått i hvitt

Denne typen maling er kjekk da!
Sprayboks er både lettvindt og effektivt.
Jeg har lenge lurt på hva jeg skulle gjøre med disse gamle rosene, men jeg har liksom ikke kommet meg til å kaste de heller.
Rosene ble kjøpt på et blomstermarked i Nederland for noen få mynter like før stengetid for veldig mange år siden, og jeg har selv fraktet de som håndbagasje på 2 flyturer og en veldig LANG busstur. Dessuten er blomstene satt sammen av ei utrolig flott dame som dessverre ikke er blant oss lengre...
Når jeg tenker på henne, så tenker jeg ofte på ordene om at de beste går først...
Fred være med deg



I tillegg til spraymaling har det gått litervis med oljemlaing i Mulighetenes Rike den siste tiden.
Sengesidene er nye, for de gamle var for korte for Bestevennen, men hode- og fotende er orginale. De har tilhørt min manns besteforeldre, og det er SOS som selv har laget soveromsmøblene.
Hva de har malt med, se det må småfuglene vite, for jeg har pusset og skrapet og pusset, og jeg har sparklet og pusset og sparklet og pusset og grunnet før 4! strøk med oljemaling!!!
Men de ser slett ikke fabrikknye ut. Da kunne vi jo like gjerne ha kjøpt ett eller annet på IKEA.
Dette er gjenbruk av gammelt orginalt håndtverk, og jeg liker det sånn jeg ;-)


Det gjenstår timer med arbeid med dekor og tekstiler og dill og dall, men det er jo hva jeg ser frem til.
Dette kortet som jeg kjøpte i ferien i fjor måtte bare i glass og ramme før jeg reiste hjem.
En eller annen plass skal det nok få på kjøkkenloftet!


Dersom jeg er veldig heldig, så slipper jeg å åpne malingsboksen neste gang jeg kommer utover, men jeg føler meg slett ikke sikker.... Jeg vet ikke hvilket materiale denne gamle toalettkommoden er laget av, men materialet i sidene er så fett at det sitter nesten ikke maling på de, så jeg ser for meg at de trenger enda ett par strøk dessverre.....


Jeg strikker fortsatt ullundertøy, men været har dessverre forandret seg likevel. Godt jeg allerede har strikket ei ullundertrøye. Den er strikket i Incha fra Raumaull, men den jeg holder på med nå i ribbestrikk er strikket i Babyull. Det også fra Raumaull. Selvfølgelig!
Dette er egentlig svar på en kommentar i ett tidligere innlegg, og jeg håper du som spurte finner hva du søker, og nå vet jo du også det enten du vil eller ei.
Kanskje det er på tide med en liten sponsoravtale med Raumaull snart? De får i alle fall gratis reklameplass så det holder i mine Vakre tanker.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Besta sa...

For noen flotte seng, men for et arbeid:) Rommer blir jo flott. Deilig med nyoppusset soverom.
Ha en fin uke.

klem fra marilyn