søndag 18. juli 2010

Det er over igjen....

Men du verden så hyggelig det har vært:-)
Feriebesøket ble utvidet med besøk fra Australia i helga,
-et utrolig trivelig bekjentskap-
og hvilken overraskelse da hun ankom med The Mud Cake!!!

Den har vært på 3 flyreiser og 4 togturer, og den har vært håndbagasje hele tiden! Thank You Frances for visiting us, and thank you for bringing the mud cake from The Moon in Perth!

Jeg sier det bare: De som ikke har smakt den har en opplevelse til gode :-)

Alle her vet at Lady ikke får spise sjokolade, men av en eller annen grunn stod det et veldig godt slikket fat på golvet etterpå.....
Den unge damen er lei seg nå når gjestene har reist:-(
I går kveld pakket hun systematisk ut etter hvert som de la klærne i kofferten...

Jeg har nydt gode dager i godt selskap, og Bestevennen har også hatt ferie det meste av uka.
Vi har slett ikke gjort toppturer i ferien, men Favorittdattera og Svigermors Drøm har besteget Store Vengetind, Karitind, Bispen og Dronninga i ferien, så de regner helt sikkert ferien som vellykket. I går ble det snakket om leggmuskler som hadde dukket opp, men det vet jeg ikke så mye om.
Jeg vet derimot at det har vært kjekt med besøk, og vi gleder oss til å feriere sammen med dere senere i ferien, og det er da stunder at jeg må sette bremsene litt på, for de unges tempo er ikke for meg lengre, og jeg vet at jeg ikke fornærmer noen når jeg sier at det blir godt å komme tilbake til normalen igjen nå.
Livet er viselig innrettet: Når tiden er inne for at ungene skal flytte hjemmefra så er vi kommet til den tiden i livet at vi også setter pris på de rolige stundene innimellom:-)
Nå skal jeg derimot leve gode dager sammen med gode minner om gode dager sammen med gode venner!
Og snart er det enda mere ferie ;-)))
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Kristin sa...

Koselig oppdatering av feriedagene i Mulighetenes Rike, hvor de unge har flydd rudt på fjelltoppa og du har flydd rundt i kjøkkenet, vil jeg tro; Noen har fått nye leggmuskler, du har fått nye minner.
Alt har sin tid!!
Deilig med alt de unge trekker med seg av liv og nye bekjentskaper, som de deler og gjør tilværelsen og minnene enda mer farverike, K@ri!!
Så nyt også dagene som kommer, i dønningene etter inntrykka, med strikketøyet og computeren, hverdager, dårlig vær, "ensomme" turer og gode kaffekopper med dem en møter av gode hverdagsvenner!
Knus fra det tropevarme-København, Kristin

Ingeborg sa...

Bare synet av den kaka gir meg vann i munnen! Ser helt herlig ut :) Tror jeg må snike meg inn på mammas kjøkken og forberede noe til ettermiddagskaffien ;)

Malys krok sa...

Så flott dere har fått det i Mulighetens rike! Veldig trivelig bad! Godt du har hatt hjelp til vasking! Regner med at dere har hatt det veldig kjekt mens dere har hatt besøk! Det er jo alltid trivelig å være sammen med dem en er glad i!
Nå skal du sikkert kose deg veldig med din lille søte firbente venn! Det gjør jeg også! Fint at noen av feriegjestene kommer tilbake om ikke så lenge! Ha det så bra!
-Margit-