tirsdag 18. mai 2010

Vel overstått håper jeg


Da kan i alle fall jeg fortelle om en vellykket feiring av Nasjonaldagen, og bunaden beholdt jeg på til dagen var omme!
Det er bare så kjekt å ha bunad!
Ingen tvil om antrekket hverken i bryllup, konfimasjon eller barndåp, og jeg har også brukt den julekvelden. Litt ekstra stas å kjenne varmen fra stakken rundt beina når kuldegradene gjør seg gjeldende, og det er da capet virkelig kommer til sin rett. Mitt er foret med bolstervevnad, og selve ullstoffet er så tykt at det nesten står av seg selv, men du verden for en varme. Det passer perfekt for en fryspilt som meg :o)



I dag har det slett ikke vært behov for ullcape, for nå har virkelig våren kommet hit også!
Det er bare så deilig. Plena måtte klippes til 17.mai, og nå står staudebedet bare og venter på varmen. Bjørka er irrgrønn, og det lukter vår av den.
Dagens bukett er plukket ved Åkessetra, og Lady måtte selvfølgelig i badekaret etter dagens tur også, men her helliger hensikten middelet! Som hun koser seg når hun flyr ute i skogen :o)

Nyt våren alle sammen. Jeg skal ut å ta bilder av morelletreet. Det bugner ikke som i Mulighetenes Rike, men alle kuer har vært kalv, så kanskje blir dette stort også med tid og stunder.....
I år blomstrer faktisk plommetreet skikkelig også, og det har stått i 10 og ventet på den blomstringen, så den må bare bli bra!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Ingeborg sa...

Vel overstått her iallfall :) Er så herleg å sjå vårinnlegga dine! Har fått litt fart på "hagen" eg også ;) Har du tips til drivhuset mitt?