onsdag 3. februar 2010

Solen skinner på oss :o)

Dagene er merkbart lengre allerede. Stuemøblene har vært på tre forskjellige plasser siden i går kveld, og jeg kjenner behovet for forandring. Det går mot vår da! Sånn er det hvert eneste år, og om noen dager er møblene på plass igjen, men det må bare gjøres. Fordelen er jo at de hybelkaninene som befinner seg i krokene også får litt hjelp til å flytte på seg, og jeg får mine timer med den forandringen jeg trenger!
Denne minner om at under sneen ligger våren i vente, og når sola skinner på den, så vet jeg hva jeg har å glede meg til.
Den flittige av oss er i monteringsfasen. Jeg viste faktisk ikke at den unge damen var så dyktig, men om ikke så alt for lenge har hun produsert en jakke som helt sikkert kommer til å bli en favoritt, og da får det gå at det kommer noen saftige uttrykk når overraskelsene dukker opp, og jeg tror ikke helt at hun trenger noen stilkarakter der hun "sitter" i sofaen, men det går fremover, så nå har vi snart vår Favoritt begge to :o)

Jeg har da gått helt bananas i farver! Men jeg hevder å ha kontroll, og det er viktig. Favorittdattera har nå sluttet å argumentere om hvilke farver som skal få lov å være med, for hun skjønner at jeg ikke vil diskutere det. Det er ikke fordi jeg er så helt sikker på at det jeg driver med er det riktige, men jeg har ikke tenkt å begynne på enda ett til skjørt med det første, og da gjenstår det å se om jeg kommer til å bruke det..... Det forrige har i alle fall hengt på meg rett så ofte, så det er håp!
Posted by Picasa

10 kommentarer:

Besta sa...

Energien, den kommer og går. MEN det er gøy å bli ferdig, det er vel det som inspirerer meg. Malte ikke mer enn 1 time igår og 1 og en halv time i dag, da går det greit. Kjenner det litt i armen men det går nok over:) Det hadde vært verre hvis jeg tok alle veggene.
Kos deg med strikkingen, skjørtet ser riktig så fint ut.
Ha en fin kveld
klem fra marilyn

InstatreffNorge sa...

Heihei=)

Innom bloggen din for første gang, og må legge igjen en komentar på en flott og inspirerende blogg:)
Jeg kommer gjerne tilbake=)

ha en deilig onsdagskveld=)

Klem Lise

Rolf sa...

Jeg tipper våren kommer om 22 dager, og da går den direkte over til sommer. Kos dere sammen, så snakkes vi plutselig.

Elsa sa...

Hei
Tittet tilfeldig innom bloggen din. Jeg driver blogghopping i kveld.
Er det ikke herlig at dagene blir lengre og at våren kommer nærmere for hver dag.
Kjenner energien kommer tilbake...

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så flink du er til å strikke!

Ha en fin dag!
Klem

Lisbeth Bula sa...

TO flinke damer, jo! Jeg har selv kjøpt en liten potterose i dag for jeg tenker vår nå når det er lysere om ettermiddagen. Ommøblering er morsomt! Ha en god kveld.

Unknown sa...

Solen skinner og i dag var det jo nesten vårlig hos deg. Du koser deg med strikkingen i lekre farger forstår jeg. Ut på tur i helga? Sørover langs kysten mener jeg...

God helg!

Unknown sa...

Jeg mente Bergen når jeg skrev "sørover langs kysten", men nå har jeg jo allerede fått svar.

Gi Lady en klem fra meg da! Nå som hun er nybadet...

Malys krok sa...

Her går det unna! Dere er flnke! Ser fint ut både det ene og det andre!
Takk for hilsen til Emma og meg. I dag har jeg badet og klippet både Emma og Tuva, Huldas hund. De ble så fine så.
Er det klotanga du tenker på? I så fall kan jeg betro deg at det var tomannsjobb her og første gangen, men da var det gjort. Ha en fin helg! Klem tilbake til Lady og Kari fra Emma og Margit.

oline's skattekammer sa...

Hei og hopp, så koselig med strikking da, og ekstra koselig når man kan gjøre slike ting sammen med barna, synes jeg, gir god mammafølelse det ja! Kos dere i helga, så fort som tiden går, må det da bli snart vår!!?