mandag 1. februar 2010

Morgenstund


Husker du?
Det er februar allerede, og jeg tror det går fort mot vår nå.
I alle fall er det lov å drømme om duvende blomsterenger.
Jeg har knipset bildet hos Blomsterhandleren min. Der er det alltid vår, så jeg vet hvor jeg finner den om jeg trenger den :)
Hun har - som nesten alle som driver med gaver og interiør - vært på messe i helga, og jeg gleder meg til å høre hva hun har funnet av fristelser.



Det er en stille morgenstund i No 15 enda. Favorittdattera og Lady syns det er for tidlig å stå opp, og jeg tror også jeg ville ha ventet til det ble litt varmere i huset om jeg kunne velge. Kjenner jeg de rett så skal mye av dagen tilbringes foran ovnen på stua. Den er et samlende element når det er så kaldt ute.



Jeg nyter er stille morgenstund med kaffekoppen og pcen på kjøkkenet. Det er helt klart mye å gripe tak i i dag etter at vi har vært borte hele helga, men heldigvis har vi vaskemaskin i Mulighetenes Rike, og da er det ikke så store klesvasken å ta tak i, men jeg finner nok helt sikkert noe annet som skulle ha vært gjort. China House skal lage dagens middag, og det kjennes godt at jeg ikke trenger tenke på hva som skal lages. Det er nesten det som er vanskeligst med middagslagingen.....


Jeg har allerede tatt et tak for å fylle vedkurven, og den er stor, og det neste som står på programmet blir nok en rundstykkedeig. Det er lov å skjemme bort når det er anledning til det, og vi nyter både å yte og å ta i mot, så det er rett så gjensidig.
Men først skal da den kaffekoppen tømmes.
Håper du også har en fin start på dagen. Det gjør godt for både kropp og sjel det!

Posted by Picasa

2 kommentarer:

Malys krok sa...

Så koselig! Ja en lengter etter farger nå, etter vår og blomster.
Mye fint å se på hagesentret, men jeg har bare kjøpt en perleblomst.
Skjønner godt at du vil gjøre alt det beste for datra di når hun er hjemme. Er sikkert veldig koselig!
Så artig innlegg Lady har, her under! Flinke er dere, både hun og du! Artig det hun skriver! ser at du hadde en travel dag. Ha det godt og kos deg mye! -Margit-

Besta sa...

Høres ut som du har koselig besøk av dattera.
Tror faktisk jeg er innesnødd i dag. Fy for et vær. Godt at jeg har noe å henge fingrene i idag.
klem fra marilyn