mandag 15. februar 2010

Ei travel og annerledes helg er over.....

Det er heldigvis ikke hverdagslig å rydde, pakke og avslutte etter et langt liv, men det er hva vi har gjort i helga. Mange gode minner er delt, og mange materieller goder har fått nye hjem, og i No15 er det mange gode fotomotiver å finne.
Denne muggen har vært min svigermors sukkermugge. Den er velbrukt og slitt, men den er fortsatt like vakker. Nå rommer den vakkert bestikk som helt sikkert også har en lang historie å fortelle. De skal føyes år til denne historien, og de dagene hvor det ikke er i bruk, så er det vakkert å se på :-)

Dette vakre middagsservicet (Figgjo Flint) er komplett til 12personer med alt av serveringsutstyr, og jeg nyter det.

Bestevennen har barndomsminner knyttet til denne formen, og det er gele med frukt og hjemmelaget vaniljesaus til dessert i No15 i morra. Det er bare å stikke innom om du vil smake, og på selveste Feitetirsdagen vanker det kake til kaffen også.
Velkommen skal du være :o)

5 kommentarer:

oline's skattekammer sa...

Så mange fine bilder fra deg i kveld! Det er vel ikke til å unngå at man må av og til må ta slike oppgaver som dere hadde i helga.
Da er det viktig at man i stedet for bare å se det negative, kan samles om de gode minnene også! Så utrolig viktig å ta vare på! Er så koselig å få slike gamle skatter, de er unike, ikke minst fordi at dere kjenner historien, og gjerne har egne minner knyttet til dem! Selv om jeg liker veldig godt ting fra loppemarkeder, kommer de ikke på noe vis opp mot ting fra egen, kjær familie! Ha en riktig god natt!

Elin sa...

Så mange fine skatter du har overtatt og minnene bak gjør de enda mer skattet (som Oline over også skriver)

Ja, det var trist med Märbacka`en....ble rettelig arg på disse små krypa ! Kanskje kommer den opp fra rota igjen ?...vi får se.

God natt til deg òg !

Besta sa...

Det er litt vemodig med en sånn opprydding, men samtidig er det så fint å ta vare på gamle minner og skatter som har begydd noe for oss. Vi arvet en del etter mine svigerforeldre og jeg har bare gode minner knyttet til disse tingene.
Jeg HAR savnet deg de siste dagene men forstår godt at det er andre ting som er viktigere av og til.
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

Hulda sa...

Så flott den mugga var, virkelig nydelig med bestikket i den. Koselig bilde av deg og Lady på skitur. :)

Unknown sa...

Vemodig å avslutte et langt kapittel i "livets bok", men nødvendig. Og jeg vet at du tar vare på gode minner.

Bildet av muggen med bestikk kunne vært tatt hjemme hos meg! Har akkurat samme etter mine foreldre.

Det var forresten mange minner som dukket opp hos meg også når jeg så bildene dine.

Ha en fin "feitetirsdag" med gele, vaniljesaus og nogo attåt kaffen.