søndag 26. juli 2009

Oppdatering fra Kommandosenteret


Kjøkkenbordet i no 15 er hovedarbeidsplassen for tiden.
Det er stort, og det er midt i huset pluss der er nesten alltid noen i nærheten
dersom man trenger support, innspill, råd, meninger eller bare selskap.
Jeg liker det sånn. og jeg tror det blir ganske så langsomt når dette er over....



Pc og Mac er flittig i bruk i disse dager, men jeg tror ikke vi har brukt mer enn 3 maskiner samtidig - enda. I dag må nok den fjerde i arbeid også. Jeg kan minnes sanger skrevet på stensiler i bryllup for mange år siden, men jeg ser at layouten blir noe helt annet når Favorittdattera tar frem Mac-design-kunnskapen sin.
Dyktig er hun, den unge dame! Og at hun er perfeksjonist har jeg vel aldri vært i tvil om, men kjekt å observere :0)
Svigermors Drøm har hatt mange timer med oversetterarbeid i dag,så jeg tror gjestene vil føle seg velkomne enten de kommer fra norske eller engelsktalende land. Det setter jeg pris på.



Hva jeg gjør av forberedelser?
Jo, i går tilbragte jeg 3 timer sammen med en høytrykkspyler på baksiden i no15.
Det var vært noe forsømt så langt i år, men nå er det gjort, og søte rosa planter er kommet i blomsterbedet der, så jeg kunne godt ha tatt morgenkaffen i sola på baktrappa i dag, men jeg har ikke sett sola.....
Jeg håper den dukker opp på ettermiddagen, for jeg har et staudebed som jeg MÅ luke i dag, og det er mye kjekkere å gjøre det i solskinn enn i regnvær. Jeg må gjøre det uansett, så det får gå enten det blir sånn eller slik!
Før jeg avsluttet dagen i går, så endte jeg med ufrivillig å tømme en av skuffene i kjøkkenbordet, og jeg kan ikke si jeg ryddet når jeg plukket det opp fra golvet, men det fikk i alle fall frem lattermusklene - igjen -.
Det var nemlig ikke mer enn en drøy time før at jeg hektet genseren fast i veggen i spisskammerset, og når jeg spurte om hjelp, svarte Favorittdattera at det var greit jeg var der, for da viste de i det minste hvor de hadde meg.....
Etter flere latterkuler - på grensen til det hysteriske, ble jeg allikevel reddet.
Takk for det, Bestevennen! Han fikset forresten solbærlikøren i går, så da er det gjort til jul!
Bildene fra spisskammerset spør du? De har jeg nok slettet :o)



Dagen i dag blir nok i printerens- og brettingens tegn.
Svigermors Drøm er allerede i joggeskoene på løpetur rundt bruene. Sprek også, den kjekke unge mannen.
Favorittdattera og Bestevennen ligger fortsatt på lading, og jeg lar de bare få ligge.
Det er ikke vanskelig å finne noe vettugt å ta seg til en rolig søndagsmorgen,
så planlegging med faste tidspunkt trenger vi ikke ha i dag heller.
Men i morra er den første avtalen kl 0800, den neste kl 1230, den deretter kl 1400, og jeg tror det er flere på gang.
Her gjelder det at Kommandosenteret er tilgjengelig og ryddig til enhver tid, og jeg rydder gjerne plass til et par pcer til.
Jeg liker det sånn jeg :o)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Ingeborg sa...

Dere er herlige hele gjengen :) Lykke til med innspurten!

Beate sa...

Herlig at du lar oss være med på forberedelsene. Du skriver så levende og fint om det som skjer hod dere :)