fredag 9. januar 2009

Jippi!

Ikke noe er som et ferdig håndarbeid. Og at det er 2 som er ferdige nesten samtidig,-ja, det gir dobbel glede. Tunikaen er ett mønster fra www.raumagarn.no , men jeg har brukt lammeull og lintov i steden for det oppgitte garnet. Syns det ble hva jeg hadde håpet på. Jeg er ikke den største tilhengeren av garn som virker loddent, og lin er helt min greie, så jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Den er kanskje litt lang som tunika og litt kort som kjole, men sånn er det bare.

Lua jeg strikket ble også veldig fin, og siden jeg hadde dette garnet i strikkekurva, så ble den strikket i det samme. Jeg kunne nok med fordel ha latt være å ta med lintoven, men etter 2 runder i vaskemaskina sammen med grønnsåpe og en toving for hånd i tillegg, så passet den akkurat. Og nå lukter den i alle fall rent :-)
Jeg trodde at jakken jeg strikket for en tid tilbake med engelsk mønster var det siste jeg skulle prøve på av det slaget, og jeg syns ikke hullmønster med engelsk forklaring er enkelt, men jammen fikk jeg det til! Mønsteret er veldig godt gjennomarbeidet, så det er overkommelig, men jeg måtte ha tunga rett i munnen før jeg fant ut av fellingen. Nå kan jeg det, og kanskje blir det en til?


Strikkekurven er ryddet, og jeg venter spent på posten i dag. En dansk bok m oppskrifter kalt Vendestrikk er forhåpentligvis på plass i løpet av dagen, og i kurva ligger lys grå Shetslands Ull innkjøpt i København og venter. Den skal mest sansynlig få selskap av lilla lammeull fra www.raumagarn.no , men det vet jeg ikke før jeg har fått lest mønsteret....

I mellomtiden skal Torstein Sødal holde meg med selskap mens jeg tar helgevasken, så nå skrider jeg til verket :-)
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: