søndag 28. desember 2008

Og lange late morgenstunder hører jula til!

Jeg koser meg ved kjøkkenbordet mens det brenner godt i ovnen. Familien sover fortsatt. Det er snart tilbake for en travel arbeidsdag/natt for Favorittdatteren, -så de må gjerne nyte resten av ferien. Jeg lytter til god musikk, det er lys på bordet og en varm kopp kakao er en fin måte å starte dagen på:-)) Slowstart på dagen er luksus.
I dag har temperaturen sunket ute, vi er på minus for første gang i jula. Noen hvit jul blir det nok ikke, men det ser bedre ut for nyttårshelgen i så måte. Yr sier sne, og de pleier ha rett, så da blir det nok sne. Jeg er så voksen at jeg burde kanskje sagt at jeg ikke liker det, men jeg elsker sneen! Alt blir så hvitt og lekkert. Jeg syns det er like godt å dekke det som ligger på bakken nå. Det er i alle fall ikke vakkert.
I dag må jeg kikke på Märbackaene mine. Skal tro om de har overlevd så langt i vinteren? De har fått litt vann siden jeg satte dem bort i høst,- men noe må de jo ha for å overleve.

Ingen kommentarer: